Hälsa på domaren!

S

snussan

En lite lustig fråga kanske, men måste man släppa ner ena handen då man hälsar på domaren i dressyr?

Givetvis tycker jag att det ser bättre ut, men vet inte om det är ett krav :)

Sv: Hälsa på domaren!

Ja! Vid hälsning i början och slutet på programmet ska ryttaren ta tyglarna i en hand och hälsa.:bow:

Undantag görs för handikappryttare

Vinka?! Får väldigt rolig bild i huvudet nu. :rofl::rofl:
Menar du mer som en kunglig vinkning eller mer som att handen "öppnas och stängs"?

Tja, man kan göra lite som det faller en in. :angel:
Dock ska man kanske ha koll på domarens humornivå innan man gör det.

Okej! Bra då vet jag ;D en till fråga, har för mig att manen ska knoppas vid dressyr men vid vilken nivå börjar det gälla? :p

Ja! Vid hälsning i början och slutet på programmet ska ryttaren ta tyglarna i en hand och hälsa.:bow:

Undantag görs för handikappryttare

haha! Tror nog min skvattiga ponny blir ännu mer fundersam då ;D Annars vore det rätt skoj att se :rofl:

Din häst får ha vilken frisyr den vill, dvs det står ingenstans att den måste knoppas.

Bara en liten fråga, har du tagit grönt kort?

Din häst får ha vilken frisyr den vill, dvs det står ingenstans att den måste knoppas.

Bara en liten fråga, har du tagit grönt kort?

Jodå, det har jag. Men kommer faktiskt inte ihåg såna där saker. Men har hört av andra att hästen måste vara knoppad, därav frågan.

Hästen måste inte vara knoppad, men om man tittar på en dressyrtävling är väl iaf 8 av 10 knoppade.
Om man jämför med hoppningen där inte alls lika många knoppar, iaf inte så lägre nivå.

Efter en helt underbar ritt med min gamle herre va jag så glad att jag glömde hälsa :o Gjorde sista halten, sen släppte jag bara tyglarna och klappade honom, utan att ha en tanke på den där rackarns hälsningen.
Kostade mig 2 minus, så glöm för guds skull inte hälsningen! :p

Osis.. :p

Själv har jag hållit på att göra det motsatta flera gånger, första åren jag red LC så höll jag på att hälsa när man red upp på medellinjen andra gången och gjorde halt - mitt inne i programmet! Dock så fann jag mig precis innan varje gång, men jag såg många andra som hälsade, sen kom på misstaget och red snabbt vidare! :p

Osis.. :p

Själv har jag hållit på att göra det motsatta flera gånger, första åren jag red LC så höll jag på att hälsa när man red upp på medellinjen andra gången och gjorde halt - mitt inne i programmet! Dock så fann jag mig precis innan varje gång, men jag såg många andra som hälsade, sen kom på misstaget och red snabbt vidare! :p

:rofl: det misstaget har jag också gjort en gång...

Jag har en kompis som red en ponnycupmatch och red upp från fel håll och hälsade på stenväggen!:rofl::rofl::rofl:

*KL*

Jag har ibland, på låg nivå och på unghäst, inte släppt tygeln i den inledande halten, utan 'bara' nickat långsamt och tydligt. Inte fått poängavdrag, men som sagt varit på låg nivå (LC).

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 883
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar