Hejsan! Jag har ett ganska så stort problem med min häst; hon står på halmpellets (ett sorts strö som finns i 15 kg säckar i pelletsform, smulas sönder när hästen trampar på det och sväller) och det är meningen att man bara ska behöva fylla på ett par literskopor i veckan (detta fungerade i början för ett år sen), nu fyller jag på en hel säck per vecka, minst! Förstår inte hur det går åt så mycket! Mockar sparsamt, har bädd, stoet kissar iofs ganska mycket, men inte SÅ mycket...har mina misstankar om att hon står och äter ströet på natten (vilket såklart inte är bra för henne!). Vad kan man göra åt detta? Vi har försökt det mesta; mockar när hon är ute i hagen, föser undan allt löst strö i boxen mot väggarna så bara bädden är kvar, fyller sen på mera strö, väter det med vatten blandat med ättika så det ska svälla snabbare och smaka äckligt, täcker det med ''gammalt'' redan söndersmulat strö. Men ändå! Tror hon gräver upp det och står och smaskar...(hon är ett matvrak, ständigt hungrig...) Vi har testat att ge halm att tugga på, men det dög inte åt damen, ströet var godare. Tidigare såg jag henne stå och äta det, nu har jag inte sett på ett tag, ändå försvinner det i mängder...Idéer, erfarenheter, någon?