Thera

Trådstartare
Vi fick hem så himla tråkig halm häromdagen. Alldeles smulig, kort och trådig, bara ramlade ur småboss. Dessutom grå.. :mad:

Till frågan, vilken sorts halm är den bästa för hästen?

Och är det en någon viss sort som ser så där härligt gyllene ut, eller beror det på vädret/åkern/bonden eller nåt annat?

Sv: Halm..

Att den ser gyllene ut beror nog på dels sorten men även vädret. Vetehalm brukar ju vara det man föredrar till hästar men även havrehalm går bra. Dock kan det finnas med havrekorn i havrehalmen så att hästarna äter mer än vad man tänkt = feta eller pigga hästar.

Jag föredrar havrehalm (vilket också är lättast att få tag på häromkring).
Tycker att det är bra att hästarna går och plockar i den och så värst mycket havre brukar det inte vara i den. Den brukar vara härligt gyllene :love: och hästarna bara älskar den!!!

Om den såg grå ut, är du säker på att det inte är mögligt? Kolla noga och känn efter med näsan hur det luktar. ;)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har tacksamt nog varit ganska förskonad från hosta. Den enda tidigare jag haft var min K, som efter en lunginfl som föl och sen...
Svar
15
· Visningar
1 952
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 654
Senast: Rie
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 448
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar