Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur påverkar halmen foderstaten?
Jag har försökt hitta detta nånstans, men har inte lyckats hitta nåt.
Vad innehåller halm egentligen? Alltså protein- och energimässigt?
Är det sagt nåt om hur halm ska se ut?
Alltså, hö t ex kan ju ha olika färgnyanser o storlekar o strån o så, men det är ju ändå hö. Hö vet man ju hur det brukar vara, o där har i alla fall jag en analys att luta mig lite tillbaka till...
Jag vet att man inte kan bedöma värden o sånt m ögat, men är det något som man kan se och som man ska akta sig för med halm?
(Det ryktas om att vårt halm är dåligt och sålts tillbaka för att sedan säljas till annan kund; vårt stall.) Kan man se på halmen om den är dålig?!?
Råghalm är huvudtaget inte så bra att ge till hästar som "foder" Vår halm vi ger är vete, gul och dammar inte så mycket. Bara skaka ut . Hästar blir lätt lite bukiga halm eftersom det endast innehåller energi. Jag vet inte riktigt hur de tillgodogör sig energin i halmen, någon som vet? Lika bra som havre.
Jo jag har också haft guldgul kornhalm, men det finns även halm som är grå redan på fälten och den lär inte bli guldgul bara för att den blir slagen och tröskad, men den funkar att strö och fodra med ändå. :smirk:
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.