Halm - småbal

literealistisk

Trådstartare
Hej! Jag funderar på att handla halm till min häst så hon har något att äta när resten är slut. Men tyvärr kommer jag få köpa det själv (ingen att dela med eller något sådant). Hur små halmbalar brukar det finnas egentligen? Och finns det någon risk att det blir dåligt? Jag bor i Skåne om det är till någon hjälp.

Så länge det är torrt (typ inte kommer regn på under omlastning) och du förvarar det torrt (det vill säga, under tak) så håller det länge. Småbalshalm tycker jag är väldigt vanligt, alltså runt 10 kg. Då snackar vi ju inte inplastat, utan bara snörat. Vi köper gräsfröhalm (vilket jag föredrar om det är i fri tillgång-syfte) från en producent i Skåne.

Min leverantör säljer halmbalar som är 10-12 kg tunga. Så länge balen inte blir fuktig så håller det länge men placera inte halmen direkt på golvet om du köper hem ett lass.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
705
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 414
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 049
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
514
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Härnösand
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur