Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag behöver operera ena foten.
Min mamma, moster och mormor har alla opererat båda fötter. Alla med olika metoder men ingen har haft problem eller besvär efteråt. Inga jättestora eller fula ärr heller.
Jag drar mig för operation mest för att det känns otäckt och tråkigt att vara hemma från jobb och inte kunna göra så mycket en tid efteråt.
Finns en mängd olika operationsmetoder, antar att det är skillnad på resultat och ärr beroende på vilken metod som väljs. Sen har det nog också en hel del om kroppens egna läkning att göra, vad gäller själva ärrbildningen.
Jag blev opererad för hallux valgus och skräddartå på högerfoten för två år sedan. Var sjukskriven i tio veckor (jobbar i butik) och hade mycket ont första veckan efter op. Nu funkar foten dock prima, det enda är väl att jag inte kan spreta med tårna lika bra som med vänsterfoten, men det är kanske inte en livsnödvändig funktion.
Angående kostnad är jag inte mycket till hjälp, bor i Tyskland och min sjukförsäkring tog hela kostnaden.