dramatik
Trådstartare
Någon som har provat att ge detta till sina hästar?
Läste det i en bok att det är bra att ge till hästar som ska komma i brunst och få bra brunster, då skulle man ge 30 gram (ca en näve) om dagen i 4 veckor innan betäckning.
Och hallonblad skulle även vara bra att ge under de 4 sista veckorna innan beräknad fölning (samma mängd) för att stoet skulle tömma livmodern lättare så att infektionsrisken blev mindre.
Tänkte ge detta till mitt sto innan hon fölar nästa år, men hann aldrig plocka och torka tillräckligt många blad
Ni som har provat, om det finns någon här?
Fungerade det bra?
För/nackdelar?
Skriv gärna ner fakta om andra örter som är bra mot olika saker.
Har hört att torkade nässlor var bra att ge till hästar?
Har för mig att det var för att de innehåller mycket järn?
Kommer inte ihåg riktigt.
Munkpeppar var väl bra att ge till hingstiga hingstar med för att få dem att lugna ner sig?
Så skriv nu ner allt ni vet om olika sorters örter.
Tacksam för svar!
Läste det i en bok att det är bra att ge till hästar som ska komma i brunst och få bra brunster, då skulle man ge 30 gram (ca en näve) om dagen i 4 veckor innan betäckning.
Och hallonblad skulle även vara bra att ge under de 4 sista veckorna innan beräknad fölning (samma mängd) för att stoet skulle tömma livmodern lättare så att infektionsrisken blev mindre.
Tänkte ge detta till mitt sto innan hon fölar nästa år, men hann aldrig plocka och torka tillräckligt många blad
Ni som har provat, om det finns någon här?
Fungerade det bra?
För/nackdelar?
Skriv gärna ner fakta om andra örter som är bra mot olika saker.
Har hört att torkade nässlor var bra att ge till hästar?
Har för mig att det var för att de innehåller mycket järn?
Kommer inte ihåg riktigt.
Munkpeppar var väl bra att ge till hingstiga hingstar med för att få dem att lugna ner sig?
Så skriv nu ner allt ni vet om olika sorters örter.
Tacksam för svar!