Hållbarhet Switch pour on ?

R

Rimma

Hej alla flugmedelskunniga :)
Har kollat här på bukefalos men inte hittat någon gammal länk om just hållbarheten på Switch pour on...kanske någon som vet?
Har en flaska som har hållbarhetsdatum t o m nov 2005...den är använd både sommaren 2003 och 2004...kan vi använda den i stallet också i år eller har den varit öppnad för länge? (varit förvarad som vanligt i stallet)..Eftersom den är megadyr :eek: men funkar jättebra så vore det kanon om vi kan använda upp den innan man köper ny...plånboken skulle bli tacksam :bow:
Men det är ju ett ganska starkt bekämpningsmedel och är lite oroad att ämnena i medlet kan reagera och orsaka någon skada när de blir för gamla :confused: fast datumet har ju inte gått ut..
Asch det blev svammel, frågan är ju om man kan använda den eller inte, vad tycker ni ? Plånboken får lida vid minsta risk, för älsklingen kommer först :)
Gnägg Rimma

Sv: Hållbarhet Switch pour on ?

Om det står att den håller till nov 2005 skulle jag lita på det Min flaska är inne på andra sommaren. Står det inget annat om hållbarhet efter öppning? Testa annars på en liten del av hästen.

Nej det gör ju inte det bara hållbarhet till nov 2005...men då testar vi med en liten "klick" då...tack :bump:

Jag har använt en flaska som varit öppnad i 3 år, och det var ingen fara alls.

Finns Switch i mindre flaskor? Jag kikade på Börjes och såg bara en 250 ml flaska. Effekten varar ju länge, och man ska bara lägga på lite, så det känns tråkigt att behöva köpa så mycket när man bara har en liten häst.

Jag använder det tills det tar slut ;) Brukar för sista flaskan för säsongen innebära att den varit öppnad i 8-9 månader. Jag läser ärligt talat aldrig bäst före datumet på sådana där grejer heller :angel: Aldrig haft problem, och har tunnhudade, känsliga araber.

Och du har ju inte passerat bäst före ens, så jag skulle använda det.

GLÄD dig åt att den fungerar jättebra btw, mot våra muterade insekter här har den NOLL effekt (jag behandlar dock ändå, mot FÄSTINGARNA..)

Liknande trådar

A
Hästvård Tror ni att man kan använda Switch Pour On trots att den passerat bäst före datum? Vad skulle kunna hända egentligen? Jag brukar bara...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama