Hållbarhet på Stübben kandar

B

breccia

Köpte för mindre än ett år sedan ett Stübben Elektra kandar, helt fruktansvärt snyggt o fint på alla sätt, har hållt jättebra... fram tills idag :crazy:
Nackstycket till nosgrimman hade bara lossnat :confused: Jag hade hängt upp kandaret som vanligt i mitt skåp kvällen innan och när jag skulle träns idag (samt visa hästen, väldigt olägligt såklart) så såg jag att en rem bara hängde.
Den hade gått upp i sömmarna! :eek: De hade lixom gått av.
Stübben ska ju vara kända för bra kvalité men vad är detta? Det ska väl inte gå sönder av att användas 3-4 ggr/vecka i mindre än ett år? Hur fasiken fixar proffsen det då lixom? Det är dessutom inte dåligt skött på något vis, avdraget med tvål var o varannan dag, fett en-två ggr/månad (vid tävling lr liknande).
Vad gör man? :confused: Förutom att lämnar in nosgrimman på lagning då ;)
Någon mer som vart med om detta?

Reklamera.
Ett kandar för nästan 3000 kr ska hålla längre än ett år.

reklamera!!
du har rätt att få varan ersatt inom 1 (eller om det är 2 tom år) om du handlar en vara för över 1000 kr oavsett vad butiken säger. (konsumentköpslag tror jag det heter)

Stübbens saker brukar ju vara "evighetsmaskiner" så jag tycker att det är lite konsligt... Jag är inte så förtjust i det eviga användandet av sadeltvål till lädersaker, men det skall ju inte gå sönder för det! Det är bara att reklamera!

Jag har alltid använt sadeltvål o dragit av bara på baksidan av remmarna så att inte massa hår fastnar (hästen har fruktansvärt lätt att få skav). Men massa pill o drag med sadeltvål så att säga har det inte varit... Vart väldans förvånad faktiskt igår!

Reklamera eller lämna in det på lagning det kan en skomakare göra för en billig penning.
Sömmar kan gå sönder pga. av för mycket smörjande läderolja/fett kan "äta upp" tråden så att den blir skör och går av men det brukar ta längre tid än ett år.

Jag har ett sånt kandar, som är några år. Det ser ut som nytt fortfarande. Det måste blivit något fel i tillverkningen på ditt tror jag.

Själv använder jag bara Stubbens lädertvål.

Men mycket sadeltvål har jag aldrig använt, inte i skarvarna :crazy: dragit av insidorna.
blir nog att lämna in iaf...

Vad konstigt! Mitt Stübben-kandar är nog ca 2 år. Och det ser nästan nytt ut fortfanande. Reklamera skiten! Har du kvitto kvar?

min kompis hade ett par Stübben stigläder och dom delade sig, sömmarna gick sönder på dom med, ingen höjdare!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka