hållbarhet på öppnad

Secretlove

Trådstartare
Det blir ju betydligt billigare att köpa en stor 10 kg säck med torrfoder istället för att köpa mindre säckar. Kan man köpa 10 kg säck om man har en katt? Hinner fodret bli förstört? hur länge kan man ha en säck öppnad. Jag hittar ingen info på nätet det står bara oftast ett års hållbarhet på oöppnad förpackning.

Jag har då tänkt att öppna säcken hälla över en tredjedel i en tätslutande tunna, så själva säcken behöver bara öppnas 3 gånger och jag sluter den tätt med en nypa.
 
Sv: hållbarhet på öppnad

Är det ingen som vet alltså? ingen som har en royal canin torrfoderpåse som kan titta vad det står på den?:)
 
Sv: hållbarhet på öppnad

Det står inget på säcken, men ett halvår bör den väl hålla i alla fall. Det bästa är att hälla upp hela säcken i en tättslutande fodertunna och ha en mindre burk eller två att ta ur dagligen så att inte tunnan behöver öppnas så ofta. Man öser upp i burken med en ren mugg eller liknande så att inga bakterier kommer i fodret i tunnan.

Ett kompletterande tips är att skaffa en katt till. ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hur länge håller en öppnad påse med torrfoder? Jag har bara en katt som inte är speciellt stor i maten och därför brukar jag inte köpa...
Svar
8
· Visningar
9 559
Senast: Sorbe
·
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 965
Senast: eldhroka
·
Övr. Katt Det blir ju billigare att köpa en stor säck torrfoder på 15 kg, men jag kommer ha en katt och det tar ju länge innan den tar slut. Hur...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: Misiaczek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp