Hållbarhet på olika foder!?

Cyllene

Trådstartare
Jag hittade en gammal tunna med betfor och en gammal med havrekross. De är ca 1 år gamla och har varit lufttäta.

Havren slängde jag men hur är det med betforen? Jag hittade en säck men där stod inget bästföre-datum. Det är ju socker så det borde väl hålla sig? Jag tuggade på lite och det smakade som vanligt...

Någon som vet? :)

/C
 
Betfor kan man väl - något förenklat - beskriva som socker och fibrer... alltså borde det ju hålla sig LÄNGE! Vad jag vet innehåller det inget fett som kan härskna. Dessutom borde ev vitamininnehåll vara av underordnad betydelse - alltså, om det möjligtvis finns lite vitaminer i när det är "färskt" men inte nu längre så är det väl ändå inte i sådan mängder att det har betydelse i foderstaten...

Men, jag är ingen expert! Man borde väl kunna ringa t ex Granngården och fråga?!!
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 006
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 065
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 619
Senast: mackan
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 607
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp