Hållbarhet på mineralfoder

V

viljan

När jag rensade bland mina hästsaker hittade jag en tunna med mineralfodret RaceWays. Den blev kvar när jag sålde hästen i oktober. Sen dess har den stått i vårt kallgarage i vinter.

Hur är hållbarheten på pelleterad mineralfoder som legat i tunna med lock i kyl/frystemperatur i 7 månader? Går det att ge åt en häst utan att riskera kolik. Har näringsämnena försvunnit så det inte är någon idé att ge det?
 
Sv: Hållbarhet på mineralfoder?????

Ingen som har koll på hållbarheten på ett mineralfoder i pelletform :confused:
 
Sv: Hållbarhet på mineralfoder

Skulle inte tro att det är nån fara om det har bevarats så som du beskriver!
 
Sv: Hållbarhet på mineralfoder

viljan skrev:
När jag rensade bland mina hästsaker hittade jag en tunna med mineralfodret RaceWays. Den blev kvar när jag sålde hästen i oktober. Sen dess har den stått i vårt kallgarage i vinter.

Hur är hållbarheten på pelleterad mineralfoder som legat i tunna med lock i kyl/frystemperatur i 7 månader? Går det att ge åt en häst utan att riskera kolik. Har näringsämnena försvunnit så det inte är någon idé att ge det?
Jag gissar att mineralinnehållet är precis detsamma fortfarande. Om det däremot är vitaminer i så har kanske dessa värden gått ner (men det brukar stå sista förbrukningsdatum då). Är det inte några fel på fodret i lukt eller konsistens funkar det säkert utmärkt att ge. 7 månader är ju inte någon lång tid.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 309
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp