Hållbarhet kraftfoder i säck

wrangler

Trådstartare
Det ska finnas märkning på säcken men jag hittar verkligen ingen!!!

Så jag undrar, vad kan hållbarheten vara på en säck kraftfoder (fölpellets) som är oöppnad???

Sv: Hållbarhet kraftfoder i säck

Går inte att säga så där utan vidare, Vissa av de foder jag använder har 12 månader från tillverkningsdatum andra tre och någon sex månader. Allt under förutsättning att fodret förvarats rätt. Vilket brukar vara torrt och svalt.

Nej men något måste jag ju anta...

Fodret är i oöppnad säck i en tät frysbox.

Men om det inte finns någon märkning på säcken så borde man kunna gå tillbaka och reklamera den och få en ny ?

Mia

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka