Håll tummarna imorgon

Aningsfull

Trådstartare
Jag ska åka in med våran gamle gosse till veterinären då han varit sjuk i en vecka snart.
Han blir ju 9 år i år, och jag kan inte låta bli att oroa mig.
Han är lika pigg och glad som alltid, men han får inte behålla maten. Vilket medför att han magrar. Han är hungrig och vill äta, äter med god aptit, men sen går det bara några minuter och så kräks han upp maten igen. Det är bara några enstaka mål mat som han fått behålla.
Han har kräkts upp både mat och galla.
Han bajsar normalt (om än väldigt lite) så lite av maten verkar ju passera igenom systemet.
Han ömmar inte när man känner på buken, vi har inte sett att han ska ha ätit nåt olämligt. Han betér sig precis som vanligt.
Han har gått på risdiet nu men inte ens det vill magen behålla (förutom lite ris igår kväll som peppar peppar inte kom upp igen).
Sen har han konstiga ljud för sig när han kräks. Han liksom stöter ut ett långdraget "bröl" och avslutar med att hosta. Detta har han gjort emellanåt tidigare utan att kräkas, men nu sker det flera gånger om dagen.

Håll tummarna för gamle Harry imorgon och att det inte är något allvarligt.
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Det låter ju onekligen som om han har fått i sig nåt som sitter fast... ungefär sådär höll en av mina hundar på för någon vecka sedan och efter ett par dagar kom det upp ca 2 dm av något odefinierbart... den kan ha varit en strumpa. Men din hund stoppar väl inte i sig allt möjligt, med tanke på ras och ålder, menar jag?
Lycka till imorgon!
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Tack så mycket!

Nu har han spytt igen. :( Han fick ca 3 dl ris som han gladeligen åt, sen tog det nog bara 2 minuter så kräktes han. :(
Stackaren. Och han är ju så hungrig. Så fort jag ställde ner matskålen så kom han galopperandes genom lägenheten och viftade på svansen och jappade på stället och bara väntade på varsågod.
Och sen kräks han när han ätit. :(
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Tack så mycket.
Nej, han är verkligen inte en sån som sätter i sig saker. Han är väldigt kräsen med maten, tugga ben kan han göra nån gång i månaden om det är riktigt smaskigt ben. Annars äter han bara sin mat.
Godsaker som dvärgpinschern gladeligen sätter i sig rynkar han bara på näsan åt.
Föremål har han aldrig tuggat på, förutom för någon månad sen när han fick för sig att bita på tapeten då. :crazy: :angel: Han har noll föremålsintresse så jag har svårt att tänka mig att det skulle vara en strumpa eller liknande förmål som han satt i sig. Men man ska ju aldrig säga aldrig, i dom lugnaste vatten... ;)

Förhoppningsvis blir vi klokare imorgon.
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Kan han inte ha fått någon skum infektion? Jag vet ju att en annan får aldrig behålla maten när jag är sjuk. Maginfluensa,virus el dyl.
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Stackars Harry. Hoppas de hittar vad som är fel på honom, vi håller tummar och tassar här.
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Min extra hund var magsjuk i 1 1/2 vecka. Var till vet efter en vecka då de vätskade upp, gav koltablett samt specialfoder. Hon blev dock inte bättre av det utan fick antibiotika och blev bra på en gång.

Verkar som att det går mycket magsjuka hos hundar just nu. Har hört flera som varit rejält dåliga i över en vecka.

Får han behålla vatten iaf?
Hoppas att det löser sig med vovven!
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Kan han inte ha fått någon skum infektion? Jag vet ju att en annan får aldrig behålla maten när jag är sjuk. Maginfluensa,virus el dyl.
Då borde det märkas på allmäntillståndet, TS säger ju att hunden är pigg och glad, men inte får behålla maten.
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Vatten får han behålla, men inte om han dricker större mängder, då kräks han.
Usch.. man blir ju så orolig för sin kille. Men så länge han är pigg och glad intalar jag mig att han snart kommer att bli bra. Han studsar runt när vi är ute och springer runt och busar, så lite fart är det än i gamlingen.
Men han behöver få i sig mat. Och han som kräver så otroligt mycket mat för att hålla hullet, han har fallit ur massor under den här veckan. Nu syns revbenen på honom. Mer än vanligt då, han är ju trots allt greyhound. ;)
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Det funkar inte att bara ge honom ytte-pytte-lite i taget?
En matsked, vänta, en till?
Så han får i sig något?
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Hade samma symptom med vår hane för ganska många år sedan. Var in gång efter gång till veterinären utan att de hittade problemet. Och han magrade allt mer. Efter en månads tid trodde vi att vi skulle bli tvungna att låta honom somna in, men då kräktes han upp en nylonstrumpa. Den hade legat och irriterat och sett till så att han inte fick behålla maten.. Hade vi inte passat honom så hade vi dock inte märkt det, då han försökte äta upp strumphelvetet igen. :smirk:
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Vi försöker med det, ibland kan han få i sig litegrann. Han har spytt en gång idag, men senaste portionen ris har han fått behålla än så länge.
Det är dock till och från. Nu fick han behålla portionen, men nästa gång kan han ändå spy trots att han bara fått någon matsked. :(
Han åt upp en pytteliten ostskiva som ramlat ner på golvet och det var nog för att han skulle spy upp den igen. :(
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Åh vad jobbigt. Men det är klart han kommer bli bra. :) Lycka till imorgon!
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Ikväll har han peppar peppar varit bättre. Vi försöker att ge honom en halv soppslev ris varje/varannan timme och nu har han ätit 5 portioner i rad utan att kräkas. :bow:
Det blir ju inte många dl ris allt som allt, men allt som är mer än ingenting är just nu en enorm lättnad. :bow:

Och jag har inte torkat hundkräk och skurat golvet på flera timmar, också otroligt skönt. ;)
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Jag tror mest att det är bra att försöka se till att det finns något i magen. En tom mage är en ledsen mage:D

Håller tummarna för att det går bra för er idag!
 
Sv: Håll tummarna imorgon

Klockan 13 ska vi vara hos veterinären. Sitter här med en stor klump i magen. Han har inte kräkts sen igår men däremot har han börjat kissa ofantliga mängder. :crazy: Imorse när vi gick ut stod han på alla fyra och kissade i minst 2 minuter. Visserligen var det 6 h sen han var ut sist, men ha brukar aldrig beté sig så. Han är ju en cool kille som skvätter på allt och lyfter på benet mot så många träd som möjligt. Inte står på plan mark och det bara rinner i flera minuter.

Nåväl... 2 h kvar, sen hoppas jag att vi är klokare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Söker lite tankar om var vi borde börja leta efter fel. Flatten 9år kräks. Började i lördags kväll, inget konstigt tyckte vi - en stor...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 919
Senast: kol
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 217
Senast: skuggi
·
M
Hundhälsa Hejsan alla! Ja, nu börjar jag bli lite orolig. Allt började i söndagskväll. Han bajsade normalt på f.m och åt normalt men framåt...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp