Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det började i fredags med diarre, kräkningar och en jättehängig katt. Min vanligtvis supersociala, glada misse låg bara på konstiga ställen med hängande huvud och jag verkligen såg att hon mådde dåligt. På lördagmorgon verkade hon lite piggare och kom som vanligt upp i sängen när min väckarklocka satte igång. Men senare under dagen så bajsade hon först vattning diarre med blodklumpar, bara för att direkt efter gå och kräkas vätska. Ringde ultuna som sa att jag skulle komma in med henne. Och där blev hon kvar. Fånig matte började gråta när veterinären sa att hon behövde dropp och inläggning. Hoppades hon skulle få komma hem idag men läget var oförändrat. Så nu gråter jag lite mer och vet varken ut eller in. Imorgon åker jag dit och hälsar på vare sig de vill eller inte.
Min Smula har varit så sjuk under sitt första halvår men nu de sista sex månaderna har hon vuxit sig starkare och piggare. Vore så orättvist om hon inte klarade sig nu. Hon är en sådan underbar katt.
Jag vill helst inte höra några skräckhistorier. Bara hållda tummar.
Vad tror vet har hänt? Förgiftad? Kattpest? Huvva så obehagligt. Håller tummarna för din pälskling!
/Jenny
PS: En solskenshistoria; Min katt blev sjuk i kattpesten när jag precis fått hem henne. Hon hamnade till slut på djurkliniken med dropp, febernedsättande och smärtstillande. Fick ta hem henne när hon blivit någorlunda feberfri (dock fortfarande väldigt svag och med noll styrsel i halva kroppen) med veterinärens ord "Hon kommer nog inte att klara sig, men hon har inte ont" ringande i öronen. Men hon klarade sig och mår idag huuur bra som helst! DS
Tack alla. Ingen försämring under natten iaf (de ringer bara om hon blir värre-gissa om jag blir rädd när telefonen ringer!). Nu måste jag stå ut tills klockan 14 när telefontiden är. Gissa hur det kommer gå på min mastodonttenta imorgon?
Tassetass: skönt att din misse blev bra- såna historier är skönt för hjärtat. De har ingen aning om vad som hänt Smulan, de inriktar sig på att vända sjukdomstillståndet bara. Men nu när det är vardag så skulle ett lite större maskineri sätta igång, enligt sköterskan jag talade med igår.
Kramar och tack igen allihopa/Josefin och en något undrande Skorpa
Igår fick jag hämta hem min lilla änglakatt. Gladare än den gladaste solstråle var jag när jag fick beskedet. Tyvärr är hon inte helt utom fara än, men hon sitter i alla fall på balkongen och spanar på fallande höstlöv. Så söt i sitt lilla bandage som hon gör sitt bästa för att slita av. Tack för alla hållna tummar och tassar, släpp inte taget riktigt än bara.
Hej allihopa. Smulan blir piggare och piggare, imorse skuttade hon upp på min kudde såfort min väckarklocka ringde, som hon alltid gör när hon är frisk.
Magen blir bättre och bättre, och hon får äta lite oftare. Jag vet inte vad som gjorde henne sjuk, på utskrivningspapprena står det bara "akut mag och tarmrubbning". Förhoppningsvis får min lilla tjej vara frisk nu. Hon följer mig som en liten skugga härhemma.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.