Håll noga reda på ersättning från försäkringsbolag!

bettysmatte

Trådstartare
Ja, bara en liten uppmaning i all välmening... Jag hade hittills missat 1906 kr i ersättning från mitt försäkringsbolag om jag inte varit uppmärksam! I det ena fallet var det ett kvitto på sjukbeslag. Båda mina hästar fick exakt samma beslag och summan (skrivet på ett kvitto) skulle då delas lika mellan hästarna. Jag skrev ett brev och lade med som förklaring, men det missades ändå på den ena hästen.

I det andra fallet hade jag en självriskrabatt på 600 kr som de glömde att dra bort. I båda fallen känner jag inte på något vis att försäkringsbolaget medvetet försökte luras, utan att det är rena misstag/slarv. De har varit väldigt trevliga och tillmötesgående och gjort omgående utbetalningar när jag påpekat felen. Men ändå...tänk vad försäkringsbolagen kan tjäna pengar på alla dessa glömda belopp om de inte upptäcks :crazy:... Så håll NOGA koll, och gör kopior, på allt ni skickar in!

Sv: Håll noga reda på ersättning från försäkringsbolag!

Självriskrabatten är jag dock lite tveksam om det verkligen var ett misstag... När jag mejlade fick jag som svar att det var ett "systemfel" som hade orsakat att rabatten inte dragits. Kan det vara så att de inte lägger in rabatten i sitt datorsystem, utan hoppas på att folk ska missa den:crazy:? Någon annan som haft samma problem?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka