Hakbandsskydd - köpa enbart?

ako

Trådstartare
Någon som vet var man kan få tag på lösa hakbandsskydd till hjälmar? En liten men bra grej att ha. Menar alltså den lilla grejen med kardborrband man knäpper runt bandet…

Hu, när jag läste rubriken fick jag minnen av det där hemska hakskyddet i plast som satt på hjälmar förr. Obekvämt, hakan blev svettig och när den lilla skumgummibiten i ramlat bort fick man dessutom fyra märken av plasten på hakan. Vem vill ha ett sånt tänkte jag. Sen läste jag igen och fattade. Sorry, inget vettigt svar alltså.

Rent krasst så vänd dig till en ridsportbutik som säljer hjälmar, rent krasst borde de kunna beställa med reservdelar hem nästa gång de får leverans, om såna delar finns att beställa löst.

• Gilla
Reactions: ako
Min spontana tanke var att har man bara en symaskin att tillgå så borde det vara plättlätt att fixa ett själv. :)

• Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka