Hagens O'Chief

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare silver_pilen
  • Startdatum Startdatum
S

silver_pilen

Hagens O\'Chief

Någon som har information om connemara hingsten Hagens O'Chief? Har fått reda på en del själv, men allt är av intresse. Har ett sto efter honom, så det vore jättekul att få se bilder speciellt och veta om han gjort några resultat på tävlingsbanorna.
Har sett en bild, visserligen på ett ganska stort avstånd men han såg urtjusig ut, precis som min lilla pålle :love:
Kanske någon som har halvsyskon till mitt sto också? Skulle vara jättehäftigt att jämföra utseende och temperament lr nåt :D

Re: Hagens O\'Chief

En sommar för många år sedan så jobbade jag på Hagens Connemarastuteri. Hanterade då O`Chief en del, samt var med på några betäckningar.
Det var som sagt längesen detta... men det jag minns är att han var en mycket vacker hingst! Ståtlig, livlig och helt underbar! :love:

Kanske någon som har halvsyskon till mitt sto också? Skulle vara jättehäftigt att jämföra utseende och temperament lr nåt :D

min nya medryttarhäst som jag ännu bara provridit en gång är efter Hagens O'Chief. Heter Hagens Urchin RC 897.
Vet därför inte alltför mkt om pollan ännu, men värkar vara en toppenponny :love:
Skall fota lite på fredag hade jag tänkt :angel: (lär bli en hel rulle)

Vi har ett par Hagens-ponnyer på ridskolan (ett par privata också). Tror vi någon av dem är efter Hagens O'Chief. Kommer dock inte ihåg vem det är, kan checka...

Sv: Hagens O'Chief

Jag red en ponny efter Hagens O'Chief. Han heter Wincent och är nu såld till Malin Garp..=( han är brun med brutet stjärn. Har bilder på honom men kan inte lägga in dom på datorn. Hans pappa heter då Hagens O'Chief. VILL GÄRNA SE BILDER PÅ ANDRA PONNIER FRÅN HAGENS O'CHIEF !!!!!!!!!!!!!!! :love: :love:

Kommer du ihåg vad mamman till Wincent hette?
Ashfields Fancy?

Kom själv på att det var fel ponny.
Såg senare att Ashfields Fancy var mamma till Hagens O´cheif om jag inte hade helt fel.

Absolut!
Jag har den stora äran att vara Chiefens hästskötare ^^
Ställ frågor så svarar jag :)

Hej jag har ett halvsyskon till din ponny han är en valack som heter Luke.
Han är 14 år och 134cm hög(c ponny):)

Kul att höra om din ponny hur ser hon ut hur gammal är den??:):)

Sv: Hagens O\'Chief

Jag har varit medryttare pa ett sto efter Hagens O'Chief, en mycket snygg skimmel, c:a 155 cm hög. Hoppade rätt bra och tävlade 1,10. Tyvärr mycket svarriden, spänd och nästan omöjlig att fa till arbete. Gar som avelssto nu.

Jag har jobbat på Hagen några somrar och Chiefen fanns alltid där. Han är inte min favorithingst men han är superläcker!

När man jobbar på hagen och rider massa olika hästar så kan man nästan säga efter en ridtur vilken hingst den hästen är efter...

Chiefens avkommor är roligast att rida (vi red in och till unghästar när jag jobbade där). Dom är modiga och tar för sig väldigt mycket! :)

Hej
Var på Hagen på ridläger för en miljon år sedan, då O Chiefs pappa Blue Chief fanns där. Det var en hingst det! Vit och vacker och som jag minns mkt trevlig! Fortfarande efter ca 30 år så tänker jag på honom ibland. Det var en enormt ståtlig hingst! Lycka till med ditt lilla barnbarn!

Jag brukar ta hand om Hagens O'Chiefs ena avkomma. Hon heter Hagens Urchin :) Hon är en jätte sööt liten ponny och tävlat lite dressyr :p <33

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka