Hästtransport och storhäst

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Hur hög är er transport och hur stora är era hästar. Jag har en häst på 1,70 och måste köpa en större transport. Min mäter bara 2m mellan tak och golv, tkr det är alldeles för trång (?) Hur har ni det?

Sv: Hästtransport och storhäst

Har haft star trailer till killen (175) en gång och han höll på att slå i huvudet både när han skulle in och ut :(

Det är bestämt att vi ska köpa en ny transport så fort vi sålt mitt russ :cry: Men jag behöver träna henne innan dess och då är frågan om jag ska transportera henne i våran eller om man ska låna en?? vill ju inte att det ska gå dåligt och hon får dåliga minnen av transporten men samtidigt vill jag inte låna en transport så fort jag ska iväg o träna

Jag har en Star Trailer och min häst är ca 180cm och han har bra med plats i den.

Jag tycker ingenting. Min häst däremot åkte i en normalstor Värmlandsvagn. Det gillade han verkligen inte, numera åker han dock som en kung och protesterar inte alls.

Star mäter 226 cm i höjd. Vet flera som har hästar på 170+ som lastas utan problem i dessa.
Henra Cayenne och Boj mäter 240 cm.
Ifor "bara" 217 cm.

Värmlandvagnen de luxe mäter 220 cm. Dock rekomenderar jag inte VV, enligt mej är det rent skit.

Senast ändrad:

okey, sj vill jag ha en rausch 330 :love:
9600515769.jpg

... sen har vi umesläp och kylingekärran som mäter 230 cm...

:D

Jag kör mitt hbl på 164cm i ett Umesläp som är 230cm högt. Det är lagomt för honom. Själv skulle jag inte köra honom i en lägre transport.

kl

Hästen är 174 och släpet 228 (över hela taket, inte på högsta stället).

Den höjden till den hästen låter trångt, i synnerhet om det är en häst som behöver lasttränas.

Min häst är ca 155 cm hög och transporten är 218 cm.

Nej, hon behöver inte lasttränas, har inga problem med det. De jag är rädd för är att OM hon skulle slå i huvudet så kanske hon inte vill gå in i någon transport mer sen. Har i a f lånat en transport av min farfar, den är 2,30 :) så sen är det bara att ut o leta.. MÅSTE ha en ny transport..

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
705
Senast: Cavallo
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
933
Senast: tara
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka