Hästpensionat/hotell

Sv: Hästpensionat/hotell

jag har tänkt at tnär jag flyttar hem i gen till sverige erbjuda just detta jag vet själv hur knepigt de är i mitt omr att hitta nagon som kan ta hand om en häst när man reser bort osv jag vet att man inte kna livnära sig pö detta men har man egen häst och erbjuder denna service är de kanske tillräckligt att täcka sin egna hästs kostader plus minus noll bara det gör mig sugen.:)
 
Sv: Hästpensionat/hotell

Om jag på något sätt inte skulle ha möjlighet att ta hand om min häst under en period och hade pengar att röra mig med skulle jag mycket hellre skicka hästen på tillridning eller vidareutbildning än att bara lämpa iväg honom till något stall där han bara kommer gå i hagen utan att göra något. Ska han bara gå i hagen kan han lika bra vara hemma och jag kan be någon hjälpa till att ta hand om honom.

Tror de flesta resonerar som så att om man ska bemöda sig med att flytta hästen till ett annat stall och betala för det vill man ha lite mer valuta för pengarna än att hästen bara ska gå i hagen, dvs man vill gärna att hästen får träning, vidareutbildas eller får prof. rehab träning om den är skadad.

Om jag hade mark jag inte använde och ville ha in lite pengar skulle jag hellre enbart anordna sommarbete och sen inte ha något övriga året.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 122
Senast: manda
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 455
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 081
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 838
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp