Hästleksaker

LillaMusse

Trådstartare
Hej!
Jag har ett litet problem med min unghäst... Han vill leka och bita på något men vet inte vad jag kan fixa åt honom... Jag tror hans tänder kliar lite också.
Han försöker ALLTID ta en grimma och leka med, han slänger runt den och har jättekul. Innan han får tag på en grimma brukar han bitas som en liten :devil: men Navassaön bara för han vill inte göra illa någon:p
Någon som har tips på leksaker de kan bita och slänga mycket med? Har testat Happy horseboll men den var inte intressant:meh: han har fri tillgång på grovfoder så det är inte att han vill tugga mer. Han brukas sluta varje lek med att slänga ner grimman och kasta sig på den:meh: så det känns inte säkert att ha något som ligger på marken.
Tack på förhand!
 
Sv: Hästleksaker

Min häst fick en jollyboll, den var inte alls lika rolig som den blå plastdunken :p
Har också haft en stor plasttunna i en hage som hästarna sparkade omkring på.

Jag tror din häst vill ha någon form av tygtrasa att tugga på och kasta runt.
Ett gammalt grimskaft utan hake kanske?!

Åh! Jag kom på det!
En repleksak för hundar med knutar på!
 
Sv: Hästleksaker

en kampleksak borde ju vara roligt, vad tycker han annars om fotbollar? de är hyfsat tåliga och går att kasta omkring med även när den är punkterad :D.
 
Sv: Hästleksaker

Han går med hästar från 6-22 år och sexåringen mer som 1 haha. Han verkar trivas men det verkar klia i tänderna då han slutar att bitas så fort han fått leka lite:) han verkar dock lite irriterad på underlaget i hagen då han inte har tillräcklig kontroll på benen för att sparka/stegra och leka så, och han gillar att galoppera fort vilket han inte kan p.g.a. Underlaget :D
 
Sv: Hästleksaker

jollybollen är rolig när den gått sönder, annars de "mjuka" plasthinkarna (easytrunks eller vad de heter) är också kul att sparka på bita i kasta omkring o ta sönder..
alltså, låt bollen ligga i hagen, när du själv ger upp börjar han nog leka, det gjorde våra :p
 
Sv: Hästleksaker

Pilatesbollar håller för en del men inte för för våldsamma lekar. Finns "hästbollar" som är som en pilatesboll som är hållbarare, för häst. Googla på "naturhästen" :)
 
Sv: Hästleksaker

Men guud vad sööt! Jag har kollot det typ tio gånger nu;) jag har hört att pilatesbollar går sönder snabbt?:)

Min pilatesboll i hagen höll i tre år, det största problemet var dock att den blåste iväg eller sparkades iväg och med jämna mellanrum hamnade i dikena. Lägsta tråden i min vinterhage är på 60 cm så bollen rullade under hela tiden :meh:

Hästarna kunde dock inte bita tag i och kasta med den bollen jag hade.

Knöt också ihop en grimskaft utan karbinhake till något som liknade en hundleksak och den hittade jag på våren långt ner i sommarhagen där hästarna inte varit :confused: sedan leksaken kom ut i hagen. Enda förklaringen är räven :D antar jag som måste släpat iväg den för den kan omöjligt blåst dit
 
Sv: Hästleksaker

Ja han älskar den och kan lova att den blev brutalt misshandlat i ca ett halvår. Han biter mkt i den så den levde verkligen på övertid.
Jag har fler trådar på staketet så bollen håller sig för det mesta inne i hagen, men han lyckas även kasta över den och trycka ut den.
Blir totalt överlycklig då den hamnar i hagen igen :D

Han har även en sån "hoppko" som är till barn
1545140_10202222550823984_799830278_n.jpg

1526336_10202222538583678_1864315068_n.jpg


Ska kolla den liknande bollen som tipsats i tråden :up:

Haha han Fru fislisa alias hagkompisen tycker alla dessa ting i hagen är typ :wtf: tittar inte på de alls :D
 
Sv: Hästleksaker

Jag har en gammal borste upphängt i ett balsnöre i boxen som min leker mycket med, billigt och bra :-)
 
Sv: Hästleksaker

Båt-fendrar är bra leksaker, hållbara och jag kan inte tänka mig att de kan göra sig illa på såna
 
Sv: Hästleksaker

Han går med hästar från 6-22 år och sexåringen mer som 1 haha. Han verkar trivas men det verkar klia i tänderna då han slutar att bitas så fort han fått leka lite:) han verkar dock lite irriterad på underlaget i hagen då han inte har tillräcklig kontroll på benen för att sparka/stegra och leka så, och han gillar att galoppera fort vilket han inte kan p.g.a. Underlaget :D

Nu vet jag inte hur gammal din unghäst är?.. men kanske behöver han fler kompisar i sin egen ålder för att "rasta av sig". Är kanske understimulerad också med tanke på om ni har taskigt underlag just nu?
 
Sv: Hästleksaker

*kl* Min åttaåring beter sig som en ettåring för det mesta. Han har tanthäst som sällskap och hon är ju inte så jättespännande när det inte blåser. Han har en rosa pilatesboll som leksak. Den var inte såå kul i somras men nu i vinter har den varit världigt rolig, han leker runt med den som en hund och vill gärna att tanten ska bita tag också så dom kan ha dragkamp. Bollen är sig inte riktigt lik mer dock :D Det mesta av luften har pyst ut.. Men rolig tycker han den är. Speciellt efter att det gick ur luft så han kan bita tag i den.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: Marvin
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 846
Senast: Fiorano
·
Hundträning Har lite funderingar kring vilka mål andra hundförare som tränar för att kunna tävla i någon gren har kring leken med sina hundar i...
Svar
11
· Visningar
2 026
Senast: Marje
·
Småbarn Hej! Tänkte höra om någon klok förälder här inne kanske har varit med om samma och har tips på hur jag ska gå tillväga med min dotter på...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: Bubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp