Hästförsäkring vs hemförsäkring

T

TolvaLi

Jag har letat i gamla trådar men blir inte riktigt klok på vad som gäller. Om min häst skadar någon annans häst, är det då min hästförsäkring eller min hemförsäkring som träder in?

Vore så tacksam för svar!

Sv: Hästförsäkring vs hemförsäkring

Din hemförsäkring i så fall. Förhoppningsvis är ju den andra hästen försäkrad, och då går knappast den självrisken så mycket över vad din självrisk är på din hemförsäkring.

Tack för att du svarade!

Om min häst skadar en oförsäkrad häst, är det fortfarande min hemförsäkring som gäller eller hur fungerar det då?

Täcker inte Agria incident sånt som hästen ställer till med...*osäker*.

SaraXX

Din hemförsäkring OM du har en ansvarsdel i den.

Annars får du vackert pynta ur egen ficka.

Ágria Incident täcker inte skador på andra hästar.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 596
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
934
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30