Häst i Vänersborg

Kithara

Trådstartare
Hej! Då min kille fått jobb i Vänersborg till hösten blir det troligtvis så ( om han trivs ) att jag och hästen följer efter. Hur ser hästlivet ut där? Jag är tämligen bortskämd med nära till allt nu då jag bor i södra Skåne.
Drömmen är såklart att hitta en anläggning som har "allt" det vill säga
• ridhus och ridbana
• bra uterittsmöjligheter
• fina, stora hagar
• praktiskt och funktionellt stall med bra luft

Minsta lilla tips på detta ställe samt tränare, hovslagare, veterinär och allt annat vi inte kan leva utan mottages tacksamt :)
 
beror lite på, vad har du för inriktning? hopp eller dressyr? jag själv som är dressyrryttare kan väl tycka att det finns mer utbud för hoppfolk ;)
 
Jag är hobbyryttare, tävlar inte men tränar gärna och ofta då främst dressyr. Gärna hoppning också men mina nerver klarar inte av några högre höjder :) Finns det gott om gårdar i själva Vänersborg eller behöver man söka sig till Trollhättan/Uddevalla?
 
Jag bor i Trollhättan och har stått uppstallad på ett par olika ställen inom 2,5 mils radie från där jag bor. Tycker inte att området här i Trestad (Trollhättan, Uddevalla, Vänersborg) har nåt stort utbud tyvärr (och kanske inte som uppfyller alla krav/önskemål) -men det finns ett par ställen.
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: NotlikeI
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Wonna
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 654
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp