Häst i Piteå

EmpireB

Trådstartare
Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)
 
Finns det någon här som har häst i Piteå?

Då jag kommer börja plugga i Piteå vill jag gärna veta hur hästlivet är i Piteå. Min plan är att pållen följer med.

Vi tävlar inte men pay and jumps åker vi gärna på, finns det
mycket sådant? Hur är det med ridhus, hovslagare och stall?
:)
Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.
 
Pay and jump och tävlingar är det inte jättegott om men är man beredd att åka en bit finns det några/ säsong iallafall
 
Det finns ridhus vid Grans Natubruksskola, Piteå Ridklubb, Näsviks Gård och Birca Hästgård i Piteområdet.
Utbildad(e) hovslagare i Piteå och flera i grannstäderna.
En del större stall och flertalet mindre.
Pay & Jump kan nog andra svara på.
Ridhus finns även på Hällans Hästcenter i Öjebyn.
Är sällan p&j men gott om träningar i olika grenar. WE tex är ganska stort på ridskolan så är du sugen på att testa det så finns det tillfälle.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 370
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag och min sambo har planer på att flytta till Umeå. Hur är det att ha häst där? Tips på bra stall (gärna med lösdrift alternativt...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Piglet82
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 132
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 639
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp