Hackspettshål fullt med getingar

tanten

Trådstartare
Behöver bukepedia.
Upptäckte för någon vecka sedan att det uppstått ett hål i panelen på huset uppe vid takfoten. Stort som en rejäl handflata.

Det flyger getingar ut och in. Byggjobbarna som huserar i gästhuset lovade mig att fixa detta. men de vill att jag skaffar något rejält att spruta in, innan de spikar igen hålet.

Så frågan är - vad ska jag köpa för att avliva getingarna? Vet ju inte hur långt in boet är. Eller vilken sorts getingar det är. (Svårt att se så högt upp)

Och nej, jag kan inte vänta tills det blir vinter med att spika igen hålet. Byggjobbarna bor här just nu.

Så please - vägled mig.

Ring Anticimex istället, de har avtal med försäkringsbolagen så det kostar inget (tror det gäller alla bolag i alla fall). Det finns inget medel man kan köpa som privatperson som funkar bra på hela getingbon.

Radar är bättre än inget. Kan du bara spruta tillräckligt länge så sprider det sig ju över stora ytor.

Behöver bukepedia.
Upptäckte för någon vecka sedan att det uppstått ett hål i panelen på huset uppe vid takfoten. Stort som en rejäl handflata.

Det flyger getingar ut och in. Byggjobbarna som huserar i gästhuset lovade mig att fixa detta. men de vill att jag skaffar något rejält att spruta in, innan de spikar igen hålet.

Så frågan är - vad ska jag köpa för att avliva getingarna? Vet ju inte hur långt in boet är. Eller vilken sorts getingar det är. (Svårt att se så högt upp)

Och nej, jag kan inte vänta tills det blir vinter med att spika igen hålet. Byggjobbarna bor här just nu.

Så please - vägled mig.

Har inget tips på vad du skall spruta in men jag brukar fylla en plåtburk med thinner och hänga under ingången, dom blir groggy av ångorna ( görs med fördel en solig dag då det ångar bra) och trillar ner i thinnern och drunknar och dör. Plåtburk är dock viktigt att använda då thinnern fräter sönder plast, jag brukar köra med gamla kattmatsburkar, har utrotat några getingbon på detta sättet.
/B

Behöver bukepedia.

Så please - vägled mig.

Jag stod en sen kväll och tryckte in en burk radar. Anticimex är ett bättre val, men radar gjorde sitt. Vet dock knte hur det ser ut under panelen...

Liknande trådar

Distans Det finns säkert de av er som har åsikter om varför en del av dessa saker hände och hur man hade kunnat undvika dem. Men å andra sidan...
2
Svar
24
· Visningar
3 370
Senast: Madde71
·
Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
2 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka