Hackat strå?

Apollo

Trådstartare
Hur ger ni hackat strå, han äter 1 kilo om dan och jag skulle vilja slippa ge det i höet då han sprider ut det överallt och kanske inte får i sig det, (det är ju lite bossigt).
Kan man ge havre och hackat strå tillsammans i hinken??.
Hur gör ni?

Sv: Hackat strå?

Vad bra, då gör jag så så slipper jag trassla med att ge det i höet.

Ja och blir det trångt i krubban är det ju bara att lägga det i en murarhink eller nåt och ställa på golvet

Jag har gett en mindre del med kraftfodret (med morgonfodret så det tar längre tid att äta) och resten i en egen hink....

Jag funderar på att dela upp det på ½ kilo på morgonen och ett ½ kilo på insläppet det blir väldigt fullt i hinken annars och i krubban.
Att äta ur hink från marken är inte att tänka på för Apollos del för han älskar att välta ut de på golvet och spela fotboll med hinken.
Har ett fodekrubba som man sätter i ett bildäck men det låg jämt i 2 delar i olika hörn, blev inte så fräscht tillslut.

Apollo skrev:
Jag funderar på att dela upp det på ½ kilo på morgonen och ett ½ kilo på insläppet det blir väldigt fullt i hinken annars och i krubban.
Att äta ur hink från marken är inte att tänka på för Apollos del för han älskar att välta ut de på golvet och spela fotboll med hinken.
Har ett fodekrubba som man sätter i ett bildäck men det låg jämt i 2 delar i olika hörn, blev inte så fräscht tillslut.
Köp en hink med platt baksida på Grann*****n (rymmer 20 liter = minst 2 kg lusernhack) och häng upp bredvid krubban med hjälp av en uppbindningsring och en brandkårshake.

Carina på Silver Arabians

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 379
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV