Hackamore ...

trasdokka

Trådstartare
... får man tävla hoppning på det??? Blev osäker nu, hade en kompis som tävlade för många år sen och hon fick skaffa dispens för att få tävla på det. Är det skillnad på stor häst och ponny???:confused:
Har en stor häst själv som funkar kalas på hack, men som blir stirrig med bett i munnen. Mun och tänder är kollade. Tanken är att hon ska tävlas i hoppning.

Sv: Hackamore ...

samma "problem" med min travare o jag tror inte att man får tävla på hack jag e nästan säker på det :p

på häst - betsling fri
på ponny - bara vissa bett är tillåtena. Står i TR vilka

Tack för svaren! Då kan vi fortsätta rida med hackamore hemma med gott samvete!!! Och syrran kan tävla sen ..:)

jag tävlade min ponny på hackamoret med dom korta skänklarna och det är godkänt dom får max vara 12 eller 13 cm långa, kommer inte ihåg riktigt.

På stor häst är det som skrivet i princip fri sadling och betsling. På ponny är det strängare regler men även där får man rida på hackamore. S.k. "'Soft Hackamore', med korta skänklar, nosremmen ska anbringas ovanför nosbrosket."
Det står ingen längd på skänklarna i mitt TR, 2003.

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 616
Senast: villhöver
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
31
· Visningar
1 265
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka