Hackamore på unghäst?

JenniferK

Trådstartare
Jag har ett (storhäst) sto på 5 år som jag rider på hackamore i hoppningen, hon trivs inte med bett i munnen under hoppningen helt enkelt.

Så min fråga är: Får man tävla unghäst med hackamore i hoppningen? Ja eller nej?

Jag har ett (storhäst) sto på 5 år som jag rider på hackamore i hoppningen, hon trivs inte med bett i munnen under hoppningen helt enkelt.

Så min fråga är: Får man tävla unghäst med hackamore i hoppningen? Ja eller nej?

Ja, men om det är aktuellt med tex Breeders så har de egna reglement där jag inte har koll på om det är tillåtet.

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 555
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV