tanten

Trådstartare
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Testa med https://haveibeenpwned.com/ ?
 
Har du PUK-koden? I så fall kanske du kan låsa koden (skriva fel x antal gånger) och sen låsa upp den igen?
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Var andra uppgifter i bokningen dina? Jag får mejl ibland om bokningar, en gång skulle jag till Dubai. Även fått fakturor. Men den är en person med samma namn som mig som skriver fel mejladress, jag har förnamn.efternamn och hon har likadant med med nån siffra.

Hur menar du med att du inte kommer in på mobilen? Alltså kan du inte låsa upp den?
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Det är nog ingen utifrån som kan ändra din pinkod, om det är det du menar med att inte komma in på mobilen..
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Jag skulle börja med att starta om mobilen, ibland är det skärmen som strular. Om det är inloggningen till själva mobilen du menar.
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Vad är det du inte kommer in på i mobilen? Lyckas du alltså inte logga in i själva telefonen? Har den varit avstängd och du just startat eller är det att du försöker låsa upp skärmlåset?
Får du ett felmeddelande när du försöker skriva in koden?
Eller hur yttrar sig problemet?

Har väldigt svårt att tro att någon ska ha kunnat hacka sig in i telefonen och ändra pin-koden baserat på att de har din E-mailadress.
 
Var andra uppgifter i bokningen dina? Jag får mejl ibland om bokningar, en gång skulle jag till Dubai. Även fått fakturor. Men den är en person med samma namn som mig som skriver fel mejladress, jag har förnamn.efternamn och hon har likadant med med nån siffra.

Hur menar du med att du inte kommer in på mobilen? Alltså kan du inte låsa upp den?
Åh, en till med samma problem.
Finns en virrig människa som har en mailadress som min men det skiljer en bokstav.

Fått allt från offerter på flyttfirma till orderbekräftelser och fakturor för beställningar.
Inga personuppgifter stämmer in på mig, så det är tydligt att jag inte den som är betalningsskyldig så jag låter det bara vara.
 
Åh, en till med samma problem.
Finns en virrig människa som har en mailadress som min men det skiljer en bokstav.

Fått allt från offerter på flyttfirma till orderbekräftelser och fakturor för beställningar.
Inga personuppgifter stämmer in på mig, så det är tydligt att jag inte den som är betalningsskyldig så jag låter det bara vara.
Händer mig också, låter det också vara.
 
Åh, en till med samma problem.
Finns en virrig människa som har en mailadress som min men det skiljer en bokstav.

Fått allt från offerter på flyttfirma till orderbekräftelser och fakturor för beställningar.
Inga personuppgifter stämmer in på mig, så det är tydligt att jag inte den som är betalningsskyldig så jag låter det bara vara.
Letade faktiskt upp henne på facebook, fick mejl så ofta och de senaste anade jag att hon behövde och mycket riktigt hade hon undrat varför de inte kom. Sen fick jag inte hennes mejl på länge men nu kommer de igen mellan varven och nu orkar jag inte vidarebefordra längre, jag uppmärksammade henne på problemet och vidarebefordrade då, nu får hon väl lära sig skriva rätt mejladress 🤷‍♀️
 
Letade faktiskt upp henne på facebook, fick mejl så ofta och de senaste anade jag att hon behövde och mycket riktigt hade hon undrat varför de inte kom. Sen fick jag inte hennes mejl på länge men nu kommer de igen mellan varven och nu orkar jag inte vidarebefordra längre, jag uppmärksammade henne på problemet och vidarebefordrade då, nu får hon väl lära sig skriva rätt mejladress 🤷‍♀️
Har också uppmärksammat men det gav inte önskad effekt, och människan var varken trevlig eller tacksam, tvärt om snarare.
Efter det slänger jag allt, oavsett hur viktigt det verkar.

Men nu har det faktiskt varit lugnt ett tag, så det kanske har fått effekt till slut.
 
Jag har också haft "namnproblemet" med min mejladress. Men där är det lite tvärtom. Det är jag som inte får mejl, fakturor, osv för att avsändaren inte uppmärksammar att jag har en extra bokstav mellan för- och efternamn. Arma människa, tänker jag ibland, som har fått allt möjligt märkligt. Som t.ex. fakturor från en svensk veterinärklinik... (den andra personen med samma namn bor inte i Sverige).
 
Letade faktiskt upp henne på facebook, fick mejl så ofta och de senaste anade jag att hon behövde och mycket riktigt hade hon undrat varför de inte kom. Sen fick jag inte hennes mejl på länge men nu kommer de igen mellan varven och nu orkar jag inte vidarebefordra längre, jag uppmärksammade henne på problemet och vidarebefordrade då, nu får hon väl lära sig skriva rätt mejladress 🤷‍♀️
Du har ju absolut inget ansvar oavsett. Men det behöver inte vara hon som skriver fel adress utan kan vara avsändaren.

Sen kan man ju undra varför personen i fråga inte ändrar sin mailadress när det kommer mycket fel, oavsett vem som stavar fel 🤔
 
Du har ju absolut inget ansvar oavsett. Men det behöver inte vara hon som skriver fel adress utan kan vara avsändaren.

Sen kan man ju undra varför personen i fråga inte ändrar sin mailadress när det kommer mycket fel, oavsett vem som stavar fel 🤔
Nej inget ansvar men tyckte väl det var schyst att säga till. Jo, det var hon som uppgav fel adress. Dels är det såna mejl som kommer automatiskt när man köpt nåt eller bokat nåt och dels skrev hon att hon hade den sparad så den fylldes i automatiskt på familjens ena dator. Hon skulle ta bort det men klantade väl till det igen sen. Alltså adresserna är jätteenkla, förnamn.efternamn har jag och hon har förnamn.efternamn12 eller nåt men hon glömmer bort siffrorna.
 
Nej inget ansvar men tyckte väl det var schyst att säga till. Jo, det var hon som uppgav fel adress. Dels är det såna mejl som kommer automatiskt när man köpt nåt eller bokat nåt och dels skrev hon att hon hade den sparad så den fylldes i automatiskt på familjens ena dator. Hon skulle ta bort det men klantade väl till det igen sen. Alltså adresserna är jätteenkla, förnamn.efternamn har jag och hon har förnamn.efternamn12 eller nåt men hon glömmer bort siffrorna.
Ah, ja då är det ju en annan sak. Tänkte mer om man t ex hade annah.svensson@domän.se och folk skrev in Anna. Men är det hon själv som glömmer är det ju värre. Då förstår jag verkligen att du struntar i det.
 
Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att bokningen var falsk. Fick faktura som jag bestred. Nu har jag ändrat lösen för Google och för min ordinarie mail.

Ikväll kommer jag inte in på min mobil. Den säger att inloggen är fel. Det är den inte. Mao kommer jag inte åt min mobil-ID, m.fl. Har inte krånglat med koden.

Hur i hela friden löser jag detta?
Blir rätt uppstressad...
Du har ändrat lösenord på två mejlkonton?

Är något av dessa kopplad till telefonen? Dvs, kan det vara så att du behöver ange något av lösenorden du ändrat?
 
Du har ändrat lösenord på två mejlkonton?

Är något av dessa kopplad till telefonen? Dvs, kan det vara så att du behöver ange något av lösenorden du ändrat?
Jag tänkte samma sak.
@tanten det var därför jag undrade om det var skärmlås eller något annat som strulade osv. Och om du fick ett felmeddelande.

Gmailen är antagligen kopplad till ditt androidkonto i telefonen och ja, om du bytt lösenord kan du behöva logga in igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp