Ha häst med kontorstider

Sv: Ha häst med kontorstider

Detta håller jag med om. Äter alltid "riktig mat" i lunchresturangen och bara smörgåsar, rester från helgen (då jag lagar mat) eller annat snabbfixat innan stallet.

Som tillägg för oss som måste snåla: Vill man köra budgetvariant kan man se till att planera ordentligt och utnyttja de gånger man har tid över (på helgen t ex eller om man är klar tidigare någon kväll) och laga minst 4 portioner som man kan frysa in.
Då borde det åtminstone räcka till lunchlådor. (Själv har jag brukat laga ca 3 omgångar/vecka så man kan variera lite iallafall! Och ju längre man håller på, desto mer olika rätter har man kvar i frysen.) Sen finns det ju som ni säger enkla lättare och snabba rätter man kan laga till middag eller ta med till stallet. :)

(Räknade på att rikskuponger ändå skulle kosta mig ca 900kr/månad, min totala matbudget brukar ligga på ca 1500kr/månad.)
 
Sv: Ha häst med kontorstider

*kl

Jobbar oftast 6-17, har 10mil till jobbet och hästarna hemma. Jobbdagar så får de bara mat, vatten och kel/visitation.
De lite längre dagarna gör att jag jobbar 3 dagar och är ledig 2, på konstant rullande schema. Hästarna är en 09a och en 11a så de ska ändå inte göra så mkt än. Sen blir det väl ridning av den ena iaf en av jobbdagarna.
 
Sv: Ha häst med kontorstider

Idag jobbar jag skift men när jag hade kontorstider gjorde jag följande:

Åker ni hem om efter jobb och äter eller åker ni direkt till stallet?
Jag åkte direkt till stallet.

När är ni framme i stallet och när åker ni hem från stallet?
Hade stallet, jobbet och hemmet rätt nära så det blev inga långa restider och faktiskt hände det att jag red till jobbet. Det tog 45 minuter.

Hur gör ni med hovslagarbesök?
Inga problem, kunde flexa. Hovslagaren var klockren i tiderna. Hände väl någon gång att någon av stalltjejerna tog hand om det.

Hur många vardagar i veckan motioneras er häst?
4-5 ggr i veckan, gäller fortfarande för de hästar jag har nu.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 114
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 871
Senast: Freazer
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp