Gynnar 3-års testet dressyr inriktade hästar?

F

fantastic

Har ett tre årigt hbl sto som jag inte hade planerat att delta med i 3-års testet. Mkt pga ointresse från min sida men efter mycket påtryckningar från vänner och stallkamrater har jag nu börjat fundera på det.

Men var i 3-års testet ligger dressyren? Dum fråga kanske men jag är helt ny på området... Gynnar testet en blivande dressyr dam? Eller finns det något motsvarande?

Mvh

Sv: Gynnar 3-års testet dressyr inriktade hästar?

Det gynnar genom att du visar upp gångarter och får en extriörbedömning, men det gynnar bara om din häst gör ett bra resultat, annars kan det även vara negativt vid t.ex. försäljing då det är resultat som är väldigt lätta att kolla upp.

Så det kan säga en del om din häst framtida chanser som dressyrhäst.

Sv: Gynnar 3-års testet dressyr inriktade hästar?

Hej!
3-års testet går till på förljande:

1. Mankhöjdsmätning och ID-kontroll ev. veterinärbesiktning.
2. Rörelser i frihet (då bedömer de hästens galopp), löshoppning och exteriörbedömning (visa hästen för hand, skritt och trav).
3.Ridprov (detta är frivilligt)

Om du vill veta mer så kan du läsa Bedömningsreglemtet om 3-årstestet på http://www.asvh.se/regelmenten/bed_regl_3ar.pdf. Där står det allt du behöver veta om 3-årstest.

Hoppas att du kommer fram till ett beslut;)

Liknande trådar

H
Hästvård Hej! Jag har ett sto som blev halt 8 mån efter att jag köpte henne. Hon behandlades i båda kotorna fram + ett knä fram ngr ggr sedan...
Svar
8
· Visningar
1 422
Senast: Hoppsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur