Gummimattor...

scarlettlady

Trådstartare
Jag är inte säker på om jag lägger denna rätt... Moderatorn får gärna flytta den om det blir fel.

Jo, vi ska åka och titta på gummimattor till våra djur. (Nu är det ju inte hästar det handlar om utan kor, och de står uppbundna, men det borde inte spela någon större roll.) Min fråga är om det finns någon här som tidigare köpt gummimattor.
Vad gav ni?
var de nya el beg?
Hur tjocka var de?
Jag vet nämligen inte vad han vill ha för dem, utan vi ska tillsammans komma fram till ett lämpligt pris, men eftersom jag inte vet vad de brukar kosta så känns det som om han skulle kunna lura oss. Jag har varit inne på en del hemsidor sär de säljer mattor, men då står det inget pris, och jag vill inte kontakta dem bara för att få prisuppgifter.

Kan någon hjälpa mig??

Sv: Gummimattor...

Vi har fått hem ett gäng gummimattor som vi ska lägga in till korna. Det är egentligen beg. transportband som vi köpt från Paddex. 8000 kr inkl. frakt, och de ska räcka till ungefär 50 platser. (Jag minns inte antalet meter.) Vi har köpt i rullar, och varje rulle är 80 eller 100 cm bred, så det blir inte en hel matta på varje båsplats om du förstår vad jag menar, utan man får lägga två rullar bredvid varandra.

Edit: Den sortens mattor man köper som är avsedda som båspallsmattor tror jag ligger på 300 kr/st eller däromkring.

Nya, mer eller mindre i alla fall.... Vi fick ett erbjudande av en privatperson med det priset, då var det mattor som inte var inlagda ännu. Så ska man inte ha så många är det ju inte farligt dyrt. Men de var betydligt tunnare än den sorten vi har köpt. Ska man köpa nytt och ha med bra tjocklek kan de nog kosta uppåt 8-900 kr/st, beroende på storlek.

Senast ändrad:

Vilken tjocklek skulle du rekommendera? Jag vet inte vad det är på de vi ska åka och titta på, men jag antar att de är bra.

Vi har byggt om från kor till häst nyligen så här ligger en jättehög och bara skrotar...:angel:

Gratis!? Men ni kunde ju använda det i hästboxarna. Eller det har ni kanske. Drömmen är ju att kunna ha där också... Tyvärr får jag inte fråga var ni bor eftersom det kan ses som annons, men det finns ju PM...

Vi funderade på att köpa gummimattor och när jag tittade runt så tyckte jag att det var väldigt dyrt kommer jag ihåg.
Nu hade vi sån tur att vi fick våra gratis från fabriken (Korsnäs) dom var bara glada att bli av med dom.
Man kan alltså få betala allt från flera tusen till ingenting,verkar det som .

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 149
Senast: Sasse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 545
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar