Gummibett/syntetbett är de bra?

A

anna210

Har en häst som har/haft munproblem - det vs tar tag i bettet och håller fast det. :(
Rider nu på hack och det går bra men hon kan bli lite stark när vi hoppar.
Tänkte testa ett rakt bett - måste vara ett som hon inte kan ta tag i med tänderna...
Finns ju ett rakt happy mouth - någon som testat det?

Jag har ett rakt gummibett som fungerar bra på min kille=) Jag har det för att han är så känslig, han fungerar mkt bra på det, bättre än de tredelade..!

Hur noga är det att bettet inte är för långt när det gäller raka bett?
Egentligen skulle jag behöva st 10 cm men det verkar inte gå att få tag i har bara sett 11,5 som minsta st.

jag har ett 10,5 cm till min connemara. rakt bett köpt på ODAL :bump:
Funkar jättebra

om hästen har munproblem så ska du nog göra något åt det innan du lägger in ett bett :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
954
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Wille
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka