Gult snor?

Equilina

Trådstartare
Lite, lite hostig men annars pigg. Vad ska jag göra? :confused: Kan det hänga ihop med överkänslighet mot insektsbett (får mjuka, icke-ömmande knutor)? Eller är det helt enkelt en förkylning? Jag fick hästen för en vecka sedan (var helt frisk vid bes) och har sedan dess låtit honom gå utan täcke, så klart. Innan hade han täcke dygnet runt, även inne! Blev det för stor omställning? Och vad ska jag göra? (Förutom att köpa ett flugtäcke) :confused:

Sv: Gult snor?

Han är säkert förkyld. Låt bli att rida (alternativt skritta), tempa och kolla hur hästen mår. Håller det i sig mer än 14 dagar så kontakta veterinär.

Sv: Gult snor?

Låter som en förkylning. Håll koll på snoret, gult & grönt snor brukar betyda att de fått en bakteriell infektion. Om det inte går över och blir värre kan han behöva antibiotika.
Se till att hålla honom varm med täcke om det regnar.

Det är säkert ingen fara, men håll koll på honom och låt bli att rida och tempa honom ofta som Mitrolle skrev.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 121
Senast: valpköpare
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 124
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hästvård Jag vill bolla lite med er som har eller har haft en häst med problem med luftvägarna. Eller bara på något sätt har erfarenhet eller...
Svar
6
· Visningar
1 272
Senast: Miikan89
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 488
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka