FarmensElit

Trådstartare
Idag när jag skulle hämta hö från en lada så var det alledes gult och luktade lite konstigt, alltså det luktade inte hö. Fick höra att dörren varit borta där i en vecka så att solen legat på, men det hade inte regnat in. Så jag undrar, äre något fel på höet eftersom att det luktar lite underligt? :)

Sv: Gult hö?

Om det luktar konstigt ska du inte ge det till hästarna. Hur är höet förvarat? Är det i en bal eller ligger det löst i en hög? Om du sticker in handen i det/gräver dig in en bit, är det varmt inne i hö-högen/balen?

Att det är gult gör nog inte så mycket, att det luktar konstigt eller dåligt, då ska man inte använda det. Men hur gammalt är det? Fjolårshö eller årets?

Om hö har blivit mkt solblekt försvinner ju den där grönt hö-doften utan att det betyder att det är dåligt. Under förutsättning att det har legat torrt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 709
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka