Gulnad plast

cili

Trådstartare
Kan man göra gulnad plast vit igen på något sätt?
Vi har nämligen ett gulnat rör under handfatet i vår lägenhet, och det skulle se så mycket bättre ut om det var vitt igen.
Hyresbolaget vill inte byta ut röret (det är ju fullt fungerande, bara färgen som ser tråkig ut), så vad kan man göra för att snygga till det?

IMG_0365.jpg

Sv: Gulnad plast

Skulle säga att det enklaste är att kliva in på ikea och köpa ett nytt sådant, dom kostar inte mycket.

Fast det kanske ni inte får byta själv?

Annars finns det fötter till handfaten som döljer. Kostar någon hundring på blocket.
Om inget av ovanstående fungerar, köp sprayfärg anpassad för plast (det brukar oftast vara plast, metall, glas, you name it.)
Glöm inte täcka runt innan du sprayar, för det sprider sig :D

Man booorde få byta själv. Såg nu att det går på en hundring på ikea, det är ju helt klart överkomligt. Får kolla vad hyresbolaget säger om det, vore ju skönt att slippa krångla med att få tillbaka rätt färg

Glöm inte kontrollera storlek och längd och liknande bara, kom på att ikea kan vara knepiga i sina mått :)

Liknande trådar

Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
901
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.