RubinNovak
Trådstartare
Hunden (snart 6 år) slutade löpa för ca 2-3 veckor sedan, tyckte löpet avslutades lite väl tidigt och märkte inte av något höglöp. Idag såg jag någonting på promenaden och lyfte svansen på henne, där hängde vad som såg ut som en spolmask, fast ur underlivet. Vid närmre titt visade det sig vara flytningar som vid detta laget mest fastnat i pälsen omkring öppningen (långhårig). Flytningen hängde uppskattningsvis 4-5 cm ut och såg verkligen ut som en mask (för att förklara konsistensen).
Aldrig upplevt det innan, hunden är som vanligt (om än något trött), tvättar sig inte ofta, kissar inte ofta, lekfull, dricker normalt, äter lite från och till som hon brukar, flytningarna luktar inte. Ringde vet men deras rådgivning stängde kl 17 så tänkte slänga ur mig frågan här. Har kikat runt lite på internet men det faktum att de är luktfria lugnar mig lite. Tillägg: Flytningarna är åt det gulare hållet, men inte starkt gula.
Självklart kommer jag rådfråga vet imorgon oavsett vilket.
Aldrig upplevt det innan, hunden är som vanligt (om än något trött), tvättar sig inte ofta, kissar inte ofta, lekfull, dricker normalt, äter lite från och till som hon brukar, flytningarna luktar inte. Ringde vet men deras rådgivning stängde kl 17 så tänkte slänga ur mig frågan här. Har kikat runt lite på internet men det faktum att de är luktfria lugnar mig lite. Tillägg: Flytningarna är åt det gulare hållet, men inte starkt gula.
Självklart kommer jag rådfråga vet imorgon oavsett vilket.