Guild Wars

Sv: Guild Wars

Jag spelar det inte men jag och min sambo väntar aktivt (dvs pratar om det varje dag och planerar och längtar och har köpt nya datorer endast i det syftet :p) på Guild Wars 2. Jag blir tokig, det måååååste komma ut snart.
 
Sv: Guild Wars

Jag skulle nog vilja påstå att ni lär får vänta tills början på nästa år innan GW2 kommer ut.

Just nu håller de på med expansionerna och "för-berättelserna" i GW1 vilket mer eller mindre innefattar story-lines med quests som ska knyta samman den orginala GW historien med GW2. Detta kommer pågå några månader till och de släpper lite av det åt gången med några månaders mellanrum.
 
Sv: Guild Wars

Jo, vi vet, det är skitdrygt. De skulle ju ha släppt det för ett bra tag sedan men så bestämde de sig för att skapa undervattensvärldarna direkt istället för att vänta och därför tar det ytterligare tid... Men å andra sidan är det lite gött att längta också. De släpper dessutom ut info lite pö om pö på hemsidan så man får gå in och hitta nya godbitar då och då, jättemysigt.

It will be epic.Tror till och med att det kan slå WoW, som fortfarande är det absolut bästa mmorpg som gjorts - och då har jag testat de flesta i alla fall några levlar (även GW1).
 
Sv: Guild Wars

Sen efter för-historierna ska de troligen släppa en closed beta också vilket lär hålla på i några månader, sen ska det fixas buggar och sånt folk var missnöjda med, sen lär det troligen komma en open beta ett tag och sen kommer det riktiga spelet. Tålamod är fiskarens bästa vän.

Spelade wow i ett par år och det var väl rätt kul. Beroendeframkallande om inte annat. Vet dock inte vad jag tycker om det. Det blir bara larvigare och larvigare.
 
Sv: Guild Wars

Jo, precis. Blä. Vi ska försöka få vara med i testgruppen för closed beta dock.

Jo, egentligen är det inte så bra. Det är rätt fult grafikmässigt, sämre och sämre uppdateringar, för mycket miffon som spelar... Men jag har så sjukt mycket rpg- och irl-minnen från det spelet, jag blir helt knäsvag när jag tänker på det ibland, hör musik och så. Kan bli sugen på att bara få springa genom Ashenvale eller komma in i Ironforge och höra den pampiga musiken. Det har liksom alltid varit en del av mitt liv på något sätt :p Jag blekte till och med mitt hår till samma nyans som min main.
 
Sv: Guild Wars

Hehe jo visst tänker man tillbaka på alla minnena ibland och alla tokigheter man hittade på med sitt gille. Träffade min pojkvän genom wow då vi var i samma gille och hittade varandra rätt fort. Ibland blir jag så nostalgisk att jag sätter upp en egen liten privat server och springer runt en stund. Inte lagligt men va fasen :p

Har dock väldigt stora förväntningar på GW2. Gillar GW men ogillar att allt är instans-baserat och att du inte klarar dig ensam någonstans, måste ha henchmen med dig överallt i princip.
 
Sv: Guild Wars

Coolt, jag har "bara" träffat pojkvän (inte nuvarande) genom internetbaserat rollspel, dock ej mmorpg. Jag funderar på att ha Lament of the Highborne som bröllopsmarsch däremot :p Belfarna är mitt självklara val av ras vanligtvis, men ska erkännas att det roligaste jag har spelat var en tauren feral druid som skapades när min pojkvän skulle lära mig att pvpa.

GW2 verkar awesome på många sätt. Gillar verkligen, verkligen stridssystemet, att man inte bara står och trycker på en knapp utan att man t.ex. som tank fysiskt sett måste stå mellan fienden och den du ska skydda osv. Så sjukt genialiskt, äntligen liksom. Dessutom verkar det ha lite samma stämning som WoW, världarna påminner om varandra vilket tilltalar mig asmycket. Raser och klasser är sjukt nice.
 
Sv: Guild Wars

Jo, det blir en annan variation på spelet när det finns olika raser man kan spela som. I nuvarande GW finns ju bara människor att välja mellan, vilket blir lite segt i längden. Tycker också det är bra att de gjort lite annorlunda typer av klasser istället för att bara rippa klasserna rakt av från t.ex. wow. Det finns en ny twist på det mesta.

Är också glad att det inte finns någon förutbestämd healing-klass utan att i stort sett alla kan axla rollen som healer vid behov, blir inte sån panik när det inte finns t.ex. munkar tillhanda när man behöver dem. I dagens GW har ju munkarna en enorm makt iom att de är den främsta healing-klassen och folk gör allt för att få med sig munkar när man ska ut, så de kan i princip ställa vilka krav de vill nästan bara för att de är så eftertraktade.

Har ni några speciella klasser och raser nu har siktat in er på att spela i första hand?
 
Sv: Guild Wars

Jag håller med till fullo. Raserna i GW2 verkar hur tuffa som helst!

Ja, det tror jag också är väldigt positivt. Man blir inte alls lika beroende av en specifik klass. I WoW har jag dock inte upplevt att det är sån hysteri att druiderna, prästerna och paladinerna har mer makt än de andra, bara att de är eftertraktade. Nu spelar min sambo helst healer så jag har inte haft healerproblem på länge men han tycker också att det är nice att slippa att BARA heala. Man kommer att kunna göra det mesta.

Vi är ett gäng som ska göra killer asuras :p Min ska vara liten, supersöt och nekromantiker med stooor rustning och grejer. Jag är ju rpg-person egentligen men med denna grupp är det inte så jag får ha en karaktär med en komisk twist. Annars är jag såååå förälskad i charrs, de är så sjukt häftiga så en sån ska jag helt klart spela, är sugen på engineer även om det är klassiskt och lite tråkigt. Slutligen är sambon sugen på norns och jag på sylvari så det blir säkert någon liten alt av båda de raserna. Humans är så himla överskattade i precis alla spel tycker jag, har aldrig gillat att spela human, samma med warrior. Aptråkig ras och klass om man frågar mig. Självklart måste jag göra en ranger, huntertokig som jag är... och thieves verkar tuffa. Alltså, i början kommer man ju ha typ tio alts bara för att prova på, i slutändan kommer jag nog mest spela asura i den där gruppen, och så charr med min sambo.

Du då?
 
Sv: Guild Wars

Minns tiderna från wow när man satt i Dalaran och spammade efter en healer till daily heroic i ett par timmar innan man gav upp och någon fick byta till sitt offspecc och heala :D

Jag har faktiskt siktet mest inställt på human, även om jag tycker som du att de är lite tråkiga. Skulle även kunna tänka mig en sylvari eller Charr. Asura är nog den enda rasen som går bort helt för min del. Norn är jag inte sugen på henne. Dock lägger jag stor vikt vid att karaktären ser bra ut, har ett vackert ansikte och att rörelse-animationen är bra. Verkligen haaatar när de rör sig som om de gjort i byxorna eller ser helt konstiga ut i ansiktet. Så jag tror jag kommer köra på den rasen där jag kan få till det bästa utseendet.

Ang klasser spelar jag just nu en Necromancer i dagens GW och kommer nog fortsätta spela necro i GW2. Gillar hela konceptet med en klass som kretsar kring döden och annan svart magi. Annars skulle jag nog kunna tänka mig en elementalist, även om de är sjukt tråkiga att spela i dagens GW så kan man ju hoppas på förbättringar. Även engineer och guardian är jag nyfiken på.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: lytesout95
·
Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: Smoothi
·
Tjatter Håller på att svimma av min medicin flera gånger nu på morgonen skulle bara vilja skriva med någon är ensam hemma.
Svar
2
· Visningar
454
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
954
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp