Grundvaccinering - kostnad?

_pirate

Trådstartare
Har nyligen köpt häst och ska nu vaccinera henne mot stelkramp och hästinfluensa.
Vad kan gr. vaccinationen för dessa kosta?

Hälsn. Amanda

Sv: Grundvaccinering - kostnad?

beror lite på hur långt vet kommer att få åka. Men sig runt 500-600kr per spruta, alltså ca: 1500-1800kr för alla 3 sprutor. :smirk:

Hur mycket kostar vaccineringarna efter det då? Alltså dom återkommande vaccineringarna.

Förlåt för att jag snor tråden lite TS :angel:

vaccination för mig kostar ca 600 kr /spruta. och då åker vet. ca 12 km. Ska hästen ha alla tre sprutor (botulism, influensa och stelkramp) så gick det på 800 kr för mig. 600 kr för första sprutan och ja, ca 100 kr/st för de andra två.

Så det är ju billigare om man delar "utkörningsavgiften" med stallkamrater t.ex =P

det beror som någon sagt innan på hur långt vet behöver köra, men våra veterinärer här (vet inte om de är samma för alla) brukar ta en rejäl utkörningsavgift.
köpte min häst i november & förra ägaren hade missat vaccinet de året så fick ha ut vet 2 gånger på ganska kort tid & hon tog nästan 600:- / gång ( 1:a gången var vi 3 som dela på besinen & 2:e gången var vi 2.)

Jag tro kostnaderna varierar väldigt mkt. Själv betalar jag 300 kr per spruta;)

Liknande trådar

Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Fiorano
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II