Grov hundmisshandel!

R

rattalskare

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=405540,00.html


Jag tycker att de har skrivit väldigt lite om detta men för er som vill veta mer kan ni fortsätta läsa här!


Det handlar om en Dobberman tik som blivit grovt misshandlad.

Det började på natten till i söndags. Varför har vi ingen anning om :crazy:

Människorna i kåken vaknade av att en hund skrek och ylade hjärtskärande. Vad som pågick visste de inte.. efter cirka 1 timme skulle jag tro så gick en av människorna ut från lägenheten för att se vad som pågick. När h*n kom ut så satt det en man (närmare 80-120 kg :eek: ) ovanpå Dobbermannen. Och slog den allt vad han orkade :cry: så h*n som kom ut kastade sig över mannen och då stack hunden.

Sedan när vi fick reda på lite mera fick jag verkligen tårar i ögonen :cry: . Hunden hade stuckit hem till en person som hon kände sig trygg med och det var då inte ägaren av hunden.

Nåja. Det visade sig att hunden hade fått en hel del stryk. Misshandeln hade tydligen börjat uppe i lägenheten för hunden hade blodig och rädd dragits nerför trappan i ett av bakbenen från andra våningen. Ner i källaren. In i tvättstugan för att där fortsätta misshandeln av hundstackaren. Där hade mannen slagit hunden med ett moppskaft av aliminium så att skaftet var krokigt. och sedan efter detförsökt pula in hunden i torktumlaren. Då inte detta funkat gick han ut med hunden på gården och ja resten har jag ju redan berättat. :cry:

Och allt detta p.g.a att hunden skulle ha bitit honom :eek:


Vet inte om hunden fortfarande är i livet men med tanke på de skador hon hade så tror jag knappast det.

Jag fattar inte att man kan vara så grym :cry: :crazy:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Åh herregud... detta var nog något av det värsta jag har hört... hur i helvete kan man göra så mot ett försvarslöst djur?! Fy fan alltså... finner inte ord för hur förbannad jag är.
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Var glad för att du inte såg hunden du :crazy:

Jag vet det är ju vansinne alltså det går inte att beskriva allas :mad:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Förstår inte vad människor tänker med (och i såna här fall gör de förmodligen inte det)....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Han som misshandlade hunden ska vara väldigt glad att jag inte såg hunden.
Skiter i allt vad moral och etik heter... hade jag sett honom göra det hade han drabbats värre än hunden.
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Åh, herregud, jag har gåshud över hela kroppen!!
Fy vad hemskt!! :cry:
Hoppas den j*v*ln åker in på ett långt fängelsestraff!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Såg att han som misshandlade hunden åkte runt i en bil idag :mad:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

men fy fan alltså....blir så j***a förbannad....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Jag blir så j*a förbannad när jag läser/hör om sånt här. :mad:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

VILKEN JÄVEL.
GAH. Jag kokar!! :mad:

Den där mannen skulle jag kastrerat långsamt utan bedövning och med en matkniv. GUD JAGFÖRSTÅR INTE HUR MÄNNISKOR TÄNKER!

:cry:
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Den verkar inte finnas på Ultuna nu i alla fall.... Den kanske blev avlivad.... Tror inte ens jag vill veta vad det är för kräk som gjort det - hur ska man kunna veta vem som gjort en sådan sak och inte göra ngt mot den j*eln? Är väl alldeles extra blödig då jag har dobermann själv....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

"så h*n som kom ut kastade sig över mannen "

Med tanke på hur människor bara vänder ryggen till i dagens samhälle fast det sker våldtäkter, misshandel m.m såmåste jag säga att denna person som stoppade det hela var en riktig hjälte!!!!
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Läste just att den mår bättre nu. Den är tydligen på ett hundpensionat.
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Vad skönt! Trodde den kanske var avlivad....
 
Sv: Grov hundmisshandel!

Ja.. Hoppas bara den inte blivit helt förstörd psykiskt efter det där. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp