Grosbois- boende

MalanMjöl

Trådstartare
Hej alla travmänniskor!
Jag tillhör normalt galoppvärlden men behöver lite hjälp från er...

Läser till veterinär och har blivit erbjuden tre veckors praktik på veterinärkliniken nere i grosbois i frankrike- OM jag själv fixar boende. Snabb googling visar att det direkt finns något hotel eller billigt vandrarhem i närheten. Så var bor man?? :crazy:

Så om någon har några kontakter där nere får ni gärna PM:a. Det handlar om från sista veckan i oktober och så de två första i november.

Sv: Grosbois- boende

Någon som eventuellt har kontaktupplysningar och kan Pm:a dem till mig? Hittar han på twitter men där kan jag inte få fram t.ex. email (men det kan man kanske om man registrerar sig? :confused:)

Dom har ju boende på Grosbois, deras "blå rum".

Sambon är fransk och har hållt till på Grobban då han gick i skolan där och sa att när det inte är vintermeeting så är alla dessa rum lediga. Nu var det ett tag sen han gick i skolan där, men han sa att då kostade iaf rummen 300 euro /månad.

Han tyckte du borde höra av dig till "inskrivningen" där på grobban.

Har en del bekanta där nere och ska se om jag kan få fram ett nummer åt dig om det inte löser sig med Lindqvist.

Det finns ett hotell alldeles utanför Grosbois (kallas Snusket) också om du inte hittar något inne på Grosbois! Den tiden du ska vara där börjar de flytta in för vintermeetinget så det kan vara dåligt med rum då! En som du också kan höra med är Jörgen Westholm, Rommetränare med stall & lägenheter på Grosbois, hans nummer hittar du på dalatravet.se!

+ Pubriacones
Tusen tack för alla tips! :bow: Känns genast lite mindre hopplöst!
Det var just det där som de "blå-rummen" jag undrade över om där inte fanns, bodde i nämligen i något motsvarande i Chantilly (galoppens motsvarighet till Grosbois) när jag arbetade där. Ska försöka hitta något om "inskrivning" i så fall. (Och hoppas på att slippa prata franska i telefon- det är liite överkurs... :crazy: för tillfället)

Har hittat en mailadress till Lindqvist iaf och ska kontakta Westholm i så fall också! Har du något namn på hotellet? (och kallas det snusket pga skitigt eller nått annat? ;) )

Har hört att vintermeetinget startar den 1 nov? Så är lite dålig taiming då jag kommer ner veckan innan det och alltså de två första veckorna av meetinget i så fall. Brukar folk åka ner dit direkt i starten eller komma lite senare?

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
5 225
Senast: lbb
·
E
  • Låst
Övr. Barn Känner att jag vill skriva av mig lite... Mina älskade söner har inga farföräldrar. -De är inte döda, utan "bara"...
Svar
12
· Visningar
2 427
Senast: Kelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama