Groomens kostnader?

Sv: Groomens kostnader?

Jag har hittills varit medhjälpare till flera olika ryttare, men inte på så många tävlingar än. :angel:
Vem som skall stå för vad beror delvis på vad ryttaren har för uppfattning och erfarenhet av sporten.

Jag har haft en som till och med frågade mig INNAN vad jag ville äta. :eek: Och en som förväntade sig att jag skulle betala allting själv, eftersom hon gjorde mig en tjänst. :crazy:

Personligen tycker jag att ryttaren inte skall bekosta allt själv. Visst, känner ryttaren att den vill och kanske har budgeterat för det, så tackar jag ju inte nej. :angel: Men samtidigt så är jag inget proffs ännu, utan vill ut på tävlingar och lära mig mer. Alltså kan jag lika gärna stå för till exempel min mat, eftersom jag skulle ha gjort det ändå. Dessutom betalar jag min egen resa, om personen inte har vägen förbi där jag bor.

Huruvida vem som skall betala när ryttaren rider medhjälparens häst, tycker jag beror på varför det är så. Har medhjälparen av någon anledning inte möjlighet att rida hästen, så skall medhjälparen betala mest. Men om medhjälparen lånar ut hästen till ryttaren, för att ryttaren vill testa distansritt, så skall ryttaren betala mest.

Slutligen vill jag tacka de ryttare som varit snälla och haft mig med på tävlingar. ;)

Klart grabbarna ska få hamburgare EFTER tävling... Då brukar jag muta med hamburgare!

Fast Neywaz pojkvän behöver hamburgare i dropp under hela tävlingshelgen :rofl:

Jag tror det viktigaste är att man gör upp innan tävlingen hur allt ska gå till med mat o resa.

Har förut groomat och fått betala allt själv jag med. Det var ingen höjdare. :crazy:

Har med mig sambon och som muta brukar jag packa ner några bra tidningar och tex lite trisslotter till honom så han har något att se fram emot! Annars går allt i "samma konkurs", så tja, "vi" betalar...

Du aaanar inte vilken tur du har som har en sambo som nöjer sig med en hamburgare efter tävlingen!!! ;) :rofl:

Habina ----> (så macken22 kan läsa ;) )ja att du gärna föjer med kom jag på! En riktigt påläst "nybörjare"! Beröm till dig ;)

Desertwind - Och om du vill ta mitt bruna yrväder till sveg så hänger jag på, groomar dig och betalar för mig själv. Det tycker jag att jag är skyldig dig så som du ställt upp för mig!!! *KRAM* !!! (till de andra kan jag ju inte hänga på - bortrest som jag är :( )

Skulle inte du rida i Sveg? Nu när jag lyckats få nya jobbet att se till så mina jobbhelgen hamnar UTANFÖR tävlingar.... :D

Japp. Han vill ha litervis med kaffe före och under tävling, sen blir det megamenyn Arne efter tävling! Ganska billig Groom jag har :o ;) Men han bangade på att sova i bilen när vi var på simångsritten, vandrarhem skulle han minsann sova på :smirk:
Någon hamburgare skulle han inte hinna äta under tävling, då han alltid lyckas köra fel och måste stressa runt :crazy: :D Tur att han har en snabb bil ;) :angel:

Senast ändrad:

och för all del, glöm inte allt kaffe som måste köpas på diverse bensinstationer och godispåsar för att han ska orka köra.

När vi skulle hämta sto:t i kramfors så var kaffetermosen slut innan Gävle :crazy: :eek: Så nästa gång ska jag ta med mig en hel dunk med kaffe :D

Neywaz! Oj! Tackar o bockar! Låter härligt att lotsas runt en vacker härjedalsbana av din vackra springare!
Har du blivit rik eller inte läst mina inlägg! Självklart så bekostar jag resan helt. ( Bor hos "du vet vem" så kostar det inget alls :bump: )

Härligt!

Fler som ska till Sveg?

Att sova i bilen har vi slutat med. Det är dumsnålt tycker jag. Dessutom så är en tävling på orten en chans för orten att få liten del av kakan. Tex Vandrarhem måste ju också leva- dessutom är de lokala affärerna/bensinmackarna ofta sponsorer till ritterna.

Desert_Wind skrev:
Fler som ska till Sveg?
Jag ska!

Att sova i bilen har vi slutat med. Det är dumsnålt tycker jag. Dessutom så är en tävling på orten en chans för orten att få liten del av kakan. Tex Vandrarhem måste ju också leva- dessutom är de lokala affärerna/bensinmackarna ofta sponsorer till ritterna.

Jo, jag vill hellre sova i säng eller liknande, men då det ändå kostar en hel del att tävla så kan man spara några kronor.
Jag lovar, vi kommer alltid sponsra lokala hamburgarställen :D

Nix har inte blivit rik ännu haha men betala för mig själv kan jag göra. Bo billigt hos-ja-jag-vet-vem är ju bara ännu bättre hihi

Till macken22 - jag siktar på att ta mig till danmark istället och den resan blir så dyr :crazy: att tyvärr är det bara för mig att välja - sveg eller danmark. Fast jag kommer ju till sveg till fots!!!!!! hihi

Din sambo får nog köra efter min - han hittar alltid, men tar givetsvis omvägen förbi mc donalds ;)

Då vet jag vem som kan hjälpa till i sveg ;) Kanske du kan åka med oss???? Eller tänkte du gå dit;)

Nu har jag i regel bara haft med mig sambon/mamma som groom/medhjälpare.
Men har vid ett par tillfällen haft med mig en kompis. Då är det jag som stått för alla kostnader utom hennes mat i princip. Fixat mat till tävlingsdagen har jag gjort såklart, men vid övernattning & ev restaurang besök tex så har hon stått för sin mat.

Min man hinkar ju mig på alla tävlingar och det kostar ju givetvis inget,för det är ju
han lyxigtvis som betalar mina tävlingar. men när jag har haft med mig extra hink
nissar, som jag skall ha nu på nybygget står vi för boendet, men maten får dem stå
för skjälva. vill tillägga att han jobbar extra för att fiansera min tävlingsäsong visst
är det gulligt?

Alltid lite pyssel när man ska tävla... :smirk:
Ingen egen transport,en bil,gammal(kan ju inte köra min & syrrans i samma...) & tom plånbok mestadels :crazy:

Den enda som finns & fråga(läs:lura) med som groom är min käre sambo som inte tycker hästarna är direkt intressanta.

Köper allt han ska äta osv,lägger ner nåt gott typ massa godis,och fjäskar med mc donalds på väg hem efteråt :D

Sen att han inte vill hålla i hästarna,byta shabrak osv får man klara sig utan...Han fixar vattnet iaf! :smirk:

Ryttaren får betala groomen tycker jag,eftersom man får hjälp.
Vid längre resor kanske groomen kan betala lite själv.

Vilken lyx. :smirk:
Jag får stå för varenda krona själv, det är väl typ kravet från sambon för att han ska följa med....

Jag har betalat boende, resa osv när jag har någon hästskötare med mig. Tävlar inte distans, så jag är inte tvungen att ha någon med mig.

Jag som groom vill helst betala själv (fika etc) men att bli bjussen på en burgare på vägen hem är inte helt fel :) *yummie* . Jag tycker att det är kanonkul att få följa med, det är bara gång nr 2 som jag avverkade idag, och känner att jag mest "är ivägen" (ryttaren har chaffis, fotograf och mig med :rofl: ) men kul har vi - det är det viktigaste!!!

Har ju bara tävlat i distans en gång(idag....)
Äger en halvhäst och den andra ägaren körde mig idag.
Hon har precis köpt ny transport och groomade åt mig. Lunch köpte hon själv(när jag red), fika hade vi båda packat.

Jag betalade henne 400 (200kr bensin) och sen lite för transporthyra, känndes bra att betala lite för att få låna hennes. Den kostar ju henne pengar barje månad(avbetalning).

När jag åkt över helgen på andra tävlingar har jag som kusk betalat allt för mig och medhjälparen, dock har medhjälparen (och den hästens ägare) hållt med bil, häst och transport utan att få ersättning för det. Då lånade jag hennes häst eftersom den är bättre på det än min egen häst.

när jag åkte en helg som groom så betalade jag inget.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 761
Senast: Roheryn
·
Tävling Jag tänkte på där förutsättningarna ändras rätt stort under tävlingens gång. T.ex det är solsken vid första startande och hagelskur för...
Svar
10
· Visningar
2 104
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·
Distans Jag är i chock! I natt drömde jag att jag red distansritt igen och när jag vaknade kände jag verkligen hur mycket jag saknade att tävla...
Svar
7
· Visningar
2 107
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka