Gröntkort och licens

Y

yeeeeah

Har en fråga som jag hoppas få svar på. Jag är medlem i två klubbar och tävlar för den ena. Om jag nu vill byta klubb och tävla för den andra hur gör jag då? På Gröna kortet och på licensen står ju namnet på den klubb som jag nu tävlar för.. Tacksam för svar! :)

Sv: Gröntkort och licens

Har du löst licens för 2006 kan du inte byta tävlingsklubb utan får vänta tills nästa år. Ev kan man söka dispans på ridsportsförbundet.

Klubben för det gröna kortet kvittar, man tar ju bara gröntkort engång.

vad som står på gröna kortet spelar ingen roll (förutom om du någon gån i framtiden tappar bort det och behöver ett nytt, då ske du vända dig till det distrikt den klubben du tog grönt kort för tillhör).

Klubb att tävla för är enklast att byta vid årsskiftet, när man löser ny ryttarlicens. Vill man byta under året så måste gamla klubben skicka ett skriftligt godkännande till förbundet, och den 'nya' klubben måste intyga till förbundet att du betalt årets medlemsavgift.

man kan visst byta tävlingsklubb under året, men då måste man ha skriftligt godkännande från bägge klubbarnas ordföranden och dessutom måste man betala 500 (?) i administrativ avgift till SvRF.

Byte av klubb
Vilken klubb du tävlar för framgår på licensen. Där står ditt namn och den klubb du tävlar för. Du kan byta klubb vid årsskiftet utan extra kostnad.
Enligt TR är det inte tillåtet att byta klubb under pågående tävlingsår. Vid särskilda skäl kan dispens beviljas efter ansökan. Du skickar in ansökan och betalar en dispensavgift på 300 kronor till pg 15 35 28-5. Du skall också ha intyg från båda ridklubbarna, den gamla att det är OK att du lämnar, den nya att du är medlem.

Ovanstående är taget från Ridsportsförbundets hemsida.
http://www2.ridsport.se/

Liknande trådar

Kultur Alltså, en fiktiv fråga från en bok jag läser. Kvinna A: lämnat en våldsam man som hotar med det ena och det andra. Förlorar hon...
Svar
17
· Visningar
830
Senast: MiaMia
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka