Vi brukar få ett japanskt te av släktingar efter de varit där. Jag gillar det inte iom att jag vill ha de där teer jag tror du tycker är mesiga. Men många av våra kaffedrickande vänner som eg inte dricker te tycker om det.
Det är rätt mkt krut i smaken. Det innehåller bla poppat ris.
Efter att jag googlat ser det ut som att det heter Genmaicha .

Te poppat ris.png
 
Färg (grönt/svart/vitt) är inte så avgörande för koffeinhalten det handlar mer om hur unga bladen har varit när de plockas (yngre ger högre koffeinhalt), vilka delar och hur det har behandlats (rostning sänker koffeinhalten).
 
Vad för typ av Roiboos har du testat? För de i påse smakar totalt annorlunda än löste. Jag älskar tex fruktiga smakar av rött te i lösvikt. Är ännu godare än svart! Blandningarna Österlen samt Wimbeldon är tex underbara. Så det är värt att testa löste i rött om du inte gjort det.
Jag har testat ett påste och ett löste av roiboos. Jag tyckte att de hade någon likartad grundsmak som jag inte gillade. Det var ett tag sedan så jag minns inte riktigt sorterna. Jag ska kolla efter sorterna du nämner när jag far till människobyn nästa gång.
 
Jag har testat ett påste och ett löste av roiboos. Jag tyckte att de hade någon likartad grundsmak som jag inte gillade. Det var ett tag sedan så jag minns inte riktigt sorterna. Jag ska kolla efter sorterna du nämner när jag far till människobyn nästa gång.
Vilken typ av svart te gillar du? Fruktigt, kryddigt eller nåt annat?
Jag gillar både kryddiga med t ex kanel och kardemumma och mer söta, fruktiga smaker. Då gillar jag både Rooibos och svarta, men dricker mest rooibos. Brunkullans röda är en favorit, Lava en annan.
 
Vilken typ av svart te gillar du? Fruktigt, kryddigt eller nåt annat?
Jag gillar både kryddiga med t ex kanel och kardemumma och mer söta, fruktiga smaker. Då gillar jag både Rooibos och svarta, men dricker mest rooibos. Brunkullans röda är en favorit, Lava en annan.
Brunkullan svarta gillar jag verkligen. Och nu kom jag på att det var deras röda jag testade och inte tyckte om.
 
Finns väldigt många koffeinfria alternativ till te numera. Kolla efter infusion, jag gillar Twinings Infusio serie. Speciellt ginger/lemon och apelsin/mandarin/honeybush
 
Jag gillar grönt te, men av de jag provat så skulle jag säga att Earl Green (dvs smak av Earl Gray) har varit "minst grön".
 
Jag mår inte bra av koffein. Sedan ett antal år försöker jag att bara dricka koffeinfritt kaffe.
Problemet är att jag älskar svart te och gärna dricker ett flertal koppar (stora som baljor) per dag. Det vill inte min kropp riktigt längre.
Finns det något grönt te som smakar något? De jag har provat tycker jag är såå mesiga.
Roiboos har jag också testat, men det gillar jag inte alls.
Någon som har några förslag?
Jag har rejält svårt för grönt te, men fick ett som hette Tropical Heat/Nights? av en kompis. Den hade torkad frukt av olika sorter i sig så då blev det lite skojigare. Annars dricker jag mycket rooibos i lösvikt + grooibos (nån mystisk beredning de i teaffären inte kunde svara på vad det egentligen var) + Yogi- och Pukkatéer.
 
Vi brukar få ett japanskt te av släktingar efter de varit där. Jag gillar det inte iom att jag vill ha de där teer jag tror du tycker är mesiga. Men många av våra kaffedrickande vänner som eg inte dricker te tycker om det.
Det är rätt mkt krut i smaken. Det innehåller bla poppat ris.
Efter att jag googlat ser det ut som att det heter Genmaicha .

Visa bifogad fil 45385

Det där är så gott och liksom lite matigt te!
 
Jag gillar verkligen Lipton Green tea Indonesian sencha tradition med rosblad! Vet inte om det är koffein i dock 🤔 Kollade om det stod på förpackningen men hittade ingen info om det...

(Mitt gick ut 2018 såg jag nu x) Det har dock fortfarande precis lika mycket smak 🥰)
 

Liknande trådar

Hemmet Hm, vet inte riktigt vilken kategori jag ska lägga det här under. Hem, mat eller kropp och själ? Min kaffebryggare sviker mig. Jag har...
Svar
7
· Visningar
608
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp