Grönt kort, ändring åldersgräns?

S

shampiz

Kan Ylva eller nån annan som är väldigt insatt i TR hjälpa mig?
Jag hörde precis att det inte finns nåt krav att ha eget grönt Kort längre om man fyllt 12 men inte är myndig. Man får fortfarande ta Grönt Kort fr o m man fyllt 12 men kan tävla på annan myndigs Gröna kort tills man själv är myndig. Stämmer detta?

Sv: Grönt kort, ändring åldersgräns?

Det vill jag också veta. Det låter lite konstigt.
Inte för att det är aktuellt för egen del, men man blir ju nyfiken.. :angel:

Vadå har dom ändrat på de reglerna hux flux utan att man har hört talas om det? :confused: I så fall måste jag vart lite efter på sistone!

ingenaning.. jag vet bara att jag har ett grönt kort hemma :P.. Och att man upp till ngn viss ålder kan tävla på målsmans gröna kort. :)

Är man 12 år eller yngre får man inte ta grönt kort. När man tävlar måste man då ha en myndig person med sig som har grönt kort.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 949
Senast: a1agnlju
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Jag fyller 13 år nu i februari 2014. Men problemet är att det är en massa tävlingar som börjar i april 2014 som jag vill vara med på...
Svar
2
· Visningar
2 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka