Grönsaker till häst

Bengten

Trådstartare
Häromdagen hade jag med mig en gurka till stallet som jag själv gick och smaskade på. När min ponny kände lukten blev han tokig. Han fick en liten bit, och ville bara ha mera! Fick dock inte mer, är osäker på om dom tål det.. Så då är frågan; Kan hästar äta gurka??

Tror jag säkert de tål. Gurka består ju dessutom till störta delen av vatten så... Jag frågade två lärare i hästnutrition om hur mycket rödbetor man kunde ge en häst och de var ganska säkra på att samma gällde rödbetor som man rekommenderar givan äpplen dvs ca 1 kilo per dygn(?) :) Man kan dessutom ge hästar foderbetor/rovor utan problem. För att inte tala om betfiber ;)

Tycker inte det borde vara något problem, innehåller ju som sagt inte så mycket :) Men man vet aldrig, :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama