Grön avföring?

Aliide

Trådstartare
Focus har under några dagar fått mer och mer grön nyans i sin skit. I början så var hans avföring iaf fast men idag blev det sprutlackering med mossgrön skit. Han har alltid haft knepig mage, men GRÖN bajs?

Någon som vet vad detta kan bero på? Verkar lite hängig, dålig aptit (inget ovanligt iofs), flåsar lätt och 39,2 i temp. Har telefontid med veterinären på tisdag, men kommer fasiken inte kunna sova om jag inte har någon ledtråd om vad det kan vara :(

Sv: Grön avföring?

Min vovve har iofs grönt bajs.... men hon sprutlackerar ingen! När bajset ändras så skulle jag bli orolig! typiskt att det är helg!!
Hoppas att det ordnar sig för dig!

Ambra skrev:
Min vovve har iofs grönt bajs.... men hon sprutlackerar ingen! När bajset ändras så skulle jag bli orolig! typiskt att det är helg!!
Hoppas att det ordnar sig för dig!

Vet du varför din hund bajjar grönt?

Vet inte hur det är med hundar, men barn
som bajsar grönt är ofta förkylda.
Kanske har han fått nåt virus ?

Hittade mera på nätet.. ngn har ställt den här
frågan till en veterinär..

"Förhöjda gallsyre-
värden
Hej!
En av mina hundar, en femårig borderterriertik, har vid ett par tillfällen haft förhöjda gallsyrevärden. Övrig blodstatus samt lever- och njurstatus har dessa ggr varit utan aanmärkning. Symtomen hon uppvisat dessa gånger har varit kraftigt nedsatt aptit samt grön avföring. Hon har också vid ett tillfälle haft en gallstensavgång med svår men snabbt övergående smärta."

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Kryptisk rubrik, men svårt att formulera en vettig. Valacken är sprutad med celeston i mellersta karpalleden på bägge framknäna på...
Svar
4
· Visningar
841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka