Grönt papper för sto med okänd i fjärde led?

Mirabilis

Trådstartare
Hejsan!

Såg en annons på ett sto jag blev lite intresserad av, men har en fråga ang. stammen. Den står som SWB på blup och så, men såg i stamtavlan att i fjärde led på mammans sida finns det okända hästar. Den här stoets mormors mors föräldrar är således okända. Får stoet i fråga i annonsen då gröna papper?
 
Hejsan!

Såg en annons på ett sto jag blev lite intresserad av, men har en fråga ang. stammen. Den står som SWB på blup och så, men såg i stamtavlan att i fjärde led på mammans sida finns det okända hästar. Den här stoets mormors mors föräldrar är således okända. Får stoet i fråga i annonsen då gröna papper?

Nu är jag inte helt säker, men det tror jag inte. Är det inte så att både pappa, mamma, morfar, och mormorsmor måste vara både kända och godkända för att hästen ska få gröna papper. Eller vad säger du @Görel ? :)
 
I det här fallet är ju mormors mor känd, men inte godkänd då eftersom dennes föräldrar är okända?
 
Hejsan!

Såg en annons på ett sto jag blev lite intresserad av, men har en fråga ang. stammen. Den står som SWB på blup och så, men såg i stamtavlan att i fjärde led på mammans sida finns det okända hästar. Den här stoets mormors mors föräldrar är således okända. Får stoet i fråga i annonsen då gröna papper?

Vilken siffra börjar löpnumret i hennes registreringsnummer på?
 
Eller ja, första siffran i registreringsnumret är 0, men det kanske inte var det du menar?

Ett registreringsnummer är indelat i tre delar. De två första siffrorna står för raskoden, renrasiga SWB har 04. Siffra tre och fyra är födeleår, och de fyra sista är löpnumret. Det är de som talar om vilket färg på papprena som hästen har. Är de 0-5 har hästen gröna papper, börjar de på 6 har den vita, vilket borde vara de två alternativen som det står mellan för det här stoet.
 
Ett registreringsnummer är indelat i tre delar. De två första siffrorna står för raskoden, renrasiga SWB har 04. Siffra tre och fyra är födeleår, och de fyra sista är löpnumret. Det är de som talar om vilket färg på papprena som hästen har. Är de 0-5 har hästen gröna papper, börjar de på 6 har den vita, vilket borde vara de två alternativen som det står mellan för det här stoet.

De frysa sista siffrorna är 1454, så då betyder det att den har gröna papper då. Har dessutom 04 som de första siffrorna.
 
Jag tror att jag vet vilken häst det är. Det ser lite märkligt ut, den har gröna papper, mamman har grå papper och mormor har vita. Mormor skulle också ha fått grå papper men under några år omkring 1990 fick alla avkommor till godkänd hingst vita papper oavsett möderne. De kunde vara ponnyer, travare, okända, vad det än var blev papprena vita.
 

Liknande trådar

Islandshäst Lite frågor om någon kan svara. Har en vän på Island som har ett sto jag är lite intresserad av. Han vet namnen på far och mor, men är...
Svar
7
· Visningar
1 786
Senast: Hambo
·
Avel Mitt gamla sto (e. godkänd hingst mamman travare) har fått 7 föl. Av dem så har 4 fått vita papper som börjar med 04, 2 stycken börjar...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: poloplayer
·
H
Avel Jag har ett sto som är e.Opius-Adept Adept har Utrillo som morfar. Opius har Utrillo som mormors-morfar. Om jag betäcker henne, kan...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Helan
·
Avel Eftersom det varit många diskussioner här gällande hästar med okänd stam i passet och huruvida det går att ändra på detta i efterhand...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Veronika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp