grillgaller?

ameo

Trådstartare
Moderator
Vår granne har en liten grillplats i skogen, en gammal kittel med stenar i botten att elda i och några träbänkar att sitta på. Vi har fått lov att utnyttja denna plats, men vilja ha någon form av grillgaller att lägga korvar på för att underlätta grillningen.
Någon som har något tips på vad man kan använda som grillgaller att lägga uppepå en rund kittel som är 76 cm i diameter?

Vår granne har en liten grillplats i skogen, en gammal kittel med stenar i botten att elda i och några träbänkar att sitta på. Vi har fått lov att utnyttja denna plats, men vilja ha någon form av grillgaller att lägga korvar på för att underlätta grillningen.
Någon som har något tips på vad man kan använda som grillgaller att lägga uppepå en rund kittel som är 76 cm i diameter?

Köp en gallerdurk 85x85cm i 3mm stål, så har du även lite avställnings ytor.

De flesta hemmagjorda grilltunnor använder just gallerdurk till grillningen.

Kan köpas på de flesta järnvaruaffärer eller byggfirmor.

Köp en gallerdurk 85x85cm i 3mm stål, så har du även lite avställnings ytor.

De flesta hemmagjorda grilltunnor använder just gallerdurk till grillningen.

Kan köpas på de flesta järnvaruaffärer eller byggfirmor.
tack för tipset, men jag hittar inget sånt när jag söker på sortiment på de kedjor som finns i min närhet.
Har du nån bild på hurdant du menar, så jag vet vad det är jag letar efter?

Vi eldar i ett betongrör och har gjort grillgaller av svetsat kycklingnät på ram av armeringsmatta. Funkar kanon. Lite rejälare svetsat nät borde funka även utan armeringsjärnen.

Vi hade ett tag metallavskrapningsmatta (sådan som man kan ha utanför sin ytterdörr). Fungerade utmärkt.

@ameo Ni har inte något grus/jord företag i närheten? Till våra verk har vi mängder med olika såll, när det blir hål måste vi kassera dem och de hamnar i en hög tills "skrotbilen" har tid att hämta, typ en till två gånger per år. De finare sållen fungerar alldeles utmärkt som grillgaller, möjligt vis blir de för stora för er istället men det kanske ni kan få hjälp att skära ner. De brukar vara typ 90*120 men det är lite olika beroende på vilket verk man har. :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 624
Senast: warg
·
Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka