Griffin islandssadel!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chrysler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 834
C

chrysler

Funderar på en sådan nu när unghästarna håller på att utbildas å jag inte vill köpa ngt väldigt exklusivt som man sedan inte kan snvända pga att de får mer muskler.
Har ngn här köpt den sadeln å hur funkade den?
Är det x-vid bom som det står eller är den liten vidd?
Till alla som tycker jag ska ta ut sadelutprovare så kommer jag göra det när jag tycker hästarna musklat på sig å att det inte finns så stor risk att de blir mkt bredare, iofs planerar jag köpa en bomlös... :angel:
Förstår ju att detta är en sadel som kräver en rak häst å inte kan vara på en avnkig(enligt hur jag uppfattar bilden), är den himla lång?Vissa "18 funkar ju på hästarna å vissa inte :crazy:

Sv: Griffin islandssadel!

Om du kollar på tråden "korta islandssadlar" på islandsforumet så är det en tjej där som har den nya griffin island på sin kortryggade häst. Dock var den något för vid för hennes häst så jag antar att den är x-vid dvs runt 105-110 grader som haflinger/cob modellen.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 918
Senast: Karamello30
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 277
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31